Na ilu stronach internetowych czytałeś o tym, że firma jest profesjonalna, doświadczona i oferuje usługi…

Jak napisać stronę “o nas”? — poznaj gotowe pomysły copywritera
Co napisać na stronie “o nas” lub “o mnie”, a czego unikać? Chwalić się, czy nie? Po co właściwie tworzyć taką podstronę w witrynie? Skuteczny tekst “o nas” nie powinien ograniczać się wyłącznie do opisania historii firmy czy przedstawienia zespołu. Wiem, że nie jest to łatwe, ale mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, o kim tak naprawdę jest ta podstrona i czemu ma służyć. Podsunę Ci również kilka pomysłów, które będziesz mógł wdrożyć u siebie, bez względu na to, w jakiej branży działasz; czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy zarządzasz kilkunastoosobową firmą. Sprawdź, co napisać na stronie „o mnie„, by zdobyć nowych klientów.
Na skróty:
Strona “o nas” — jak napisać i czy warto to zrobić?
Czy warto stworzyć stronę “o nas” lub “o mnie’? Zdecydowanie tak. Dobrze napisany tekst o firmie:
- wzbudza zaufanie do marki,
- ukazuje ludzką twarz biznesu,
- pokazuje, czym różni się ona od konkurencji,
- nie powiela schematycznych sformułowań,
- opiera się na konkrecie,
- rozwiewa wątpliwości potencjalnych klientów,
- skupia się na korzyściach dla potencjalnych klientów,
- powoduje, że potencjalny klient rozumie, że ma do czynienia z fachowcami,
- pomaga potencjalnemu klientowi podjąć decyzję o współpracy.
Mitem jest to, że nikt nie wchodzi na podstronę „o firmie”. Kto odwiedza stronę „o nas” najczęściej? Potencjalni klienci. Jeśli dodasz w swojej witrynie narzędzia, które rejestrują wizyty użytkowników w formie filmów (Hotjar lub Yandex Metrice), przekonasz się, że przed wysłaniem zapytania użytkownik odwiedza nawet kilkanaście podstron, w tym właśnie sekcję “o nas“. Firma bez tej podstrony może wzbudzać nieufność. Użytkownik zacznie zastanawiać się, z kim właściwie ma do czynienia i czy przypadkiem nie trafił na stronę, tzw. “firmy- krzak”. Biznes to przede wszystkim ludzie i relacje między nimi. Właśnie dlatego strona “o nas” ma taki potencjał. Niestety, bardzo często niewykorzystany. Na szczęście w Twoim przypadku będzie inaczej. Być może trafiłeś do mnie, szukając „o nas” szablon. Moje wskazówki są właśnie takim szkicem, który wypełnisz wartościową i skuteczną treścią.
Opis firmy “o nas” — częste błędy
Co napisać w zakładce „o mnie”? Czego unikać? Jakie są najczęstsze błędy przy pisaniu tekstu “o mnie” lub o nas? Co sprawia, że taka podstrona jest nudna i nieprzekonująca?
Kopiowanie powszechnie używanych sformułowań
“Jesteśmy liderem w swojej branży”. “Mamy wieloletnie doświadczenie”. “Zrealizowaliśmy wiele projektów”. “Dostosujemy ofertę do indywidualnych potrzeb”. “Oferujemy dedykowane rozwiązania”. “Jesteśmy profesjonalistami”. “Nasze produkty/ usługi są innowacyjne i nowoczesne”. “Obsługujemy klientów na wysokim poziomie”. Oferujemy kompleksową obsługę” I tak mogłabym wymieniać dalej. Jak myślisz, co jest z tymi sformułowaniami nie tak? Są to frazesy, których jedynym zadaniem jest chyba wypełnienie strony treścią i to bezwartościową. Powyższe zdania nie mówią nic o Twojej marce, jeśli nie zostaną rozwinięte. Co gorsza, z powodzeniem można je skopiować i umieścić na podstronie dowolnej firmy, z niemal każdej branży. A przecież nie o to chodzi, prawda?
Niezamierzony egocentryzm i narcyzm
Pewnie myślisz sobie teraz: O kim mam pisać na takiej podstronie, jeśli nie o sobie, o zespole, o firmie. Już tłumaczę, o co mi chodzi, bo ten punkt łączy się z poprzednim. Pomyśl, co daje czytelnikowi, który jest najpewniej Twoim potencjalnym klientem, to, że piszesz o wieloletnim doświadczeniu, chwalisz się, że jesteś numerem jeden w branży. Nie masz na to żadnego dowodu, oprócz własnych słów. Co więcej, brak konkretów powoduje, że taka informacja nic nie wnosi. To samo dotyczy opisu zespołu. Czy potencjalny klient podejmie decyzję o współpracy, kiedy zobaczy zdjęcia Twojego teamu i dowie się, co robicie po godzinach pracy? Żeby było jasne — nie musisz z tego rezygnować. Po prostu nie ograniczaj się wyłącznie do takiego opisu.
Brak wyróżnika
Jako copywriter wiem, że najtrudniej pisze się teksty dla firm (w tym teksty na podstronę “o nas”), które same nie wiedzą, czym różnią się od swojej konkurencji. Zastanawiam się wtedy, skąd ma to wiedzieć osoba, który jest na etapie wyboru? Często słyszę od klientów, że wyróżnia ich “wysoka jakość obsługi klienta” lub “kompleksowość usług”. Przykro mi to mówić, ale nie jest to żaden wyróżnik, ponieważ o tym piszą wszyscy. Zastanów się, czy ktoś kiedyś chwalił się tym, że jest nieprofesjonalny albo że obsługa klienta w jego firmie szwankuje? Nie idź tą drogą, pomyśl, jaką wartość oferujesz klientom.
Jak napisać stronę “o nas” — wskazówki od copywritera
Co napisać w opisie firmy? Od razu Cię uprzedzam. Nie chodzi o to, żebyś wybrał jeden z poniższych pomysłów. Zachęcam Cię, żebyś łączył je, wykorzystując, np. w poszczególnych akapitach lub podtytułach. Jak napisać stronę “o nas”? Oto techniki, inspiracje i pomysły, które sama wykorzystuje w tekstach “o mnie” lub “o nas”. Co napisać na stronie „o mnie”, „o nas” lub „o firmie”:
- operuj konkretem,
- napisz, jakimi wartościami się kierujesz,
- określ, co odróżnia Cię od konkurencji i co zyska dzięki temu klient,
- odpowiedz autentyczną historię o swojej firmie,
- pokaż, jak Twój zespół pomoże klientowi osiągnąć konkretne cele,
- przedstaw opinie klientów i zrealizowane projekty.
Operuj konkretem
Zamiast chwalić się wieloletnim doświadczeniem, napisz, ile czasu działasz na rynku, ile projektów w tym czasie zrealizowałeś i dla jakich branż. Być może wdrożyłeś jakieś rozwiązanie jako pierwszy, a nawet szkoliłeś konkurencje. Wtedy nie musisz pisać wprost o tym, że jesteś numerem jeden ani o tym, jak bardzo innowacyjna jest Twoja firma. Dlaczego? Odpowiedź jest oczywista. Klient sam dojdzie do właściwych wniosków. I o to chodzi w każdym dobrym tekście, nie tylko na podstronie “o nas”.
Napisz, jak pracujesz i jakimi wartościami się kierujesz
Nie chodzi o to, żebyś krytykował konkurencje, przywołując nazwy firm. Pisz raczej o negatywnych tendencjach, metodach pracy, którym jesteś przeciwny. Przedstaw konsekwencje takiego działania, pokazując, co przez to traci klient. Być może kiedyś pracowałeś w firmie, która była nieskuteczna lub nie zgadzałeś się z jej podejściem i dlatego postanowiłeś założyć własny biznes? Teraz z kolei napisz, co zyska klient, jeśli zdecyduje się na współpracę z Tobą.
Odwołuj się do obaw potencjalnego klienta
Artur Jabłoński nazywa tę technikę “metodą starego proszku” i jest ona niejako rozwinięciem poprzedniego punktu. O co chodzi? Przypomnij sobie reklamę znanego środka piorącego i tzw. zwykłego proszku. Łatwiej wyróżnić się, jeśli masz jakiś punkt odniesienia. Zamiast komunikować wprost, że prowadzisz agencję 360 stopni, możesz napisać, że oferujesz promocję w różnych kanałach, dzięki czemu, klient nie będzie musiał martwić się, że przepali budżet, stawiając na niewłaściwego konia. Twoja konkurencja zajmuje się tylko promocją w social mediach? Ty już to przerabiałeś i wiesz, że skuteczny marketing to połączenie wielu kanałów. W tym miejscu dochodzimy do ważnej kwestii. Strona “ o nas” to idealne miejsce, by odwołać się do obaw klienta. Jak? Pokazując, że je znasz i rozumiesz. Na dobrej stronie “o mnie” sporo miejsca poświęcasz klientowi. Prowadzisz z nim dialog.
Stwórz historię “od zera do bohatera”
Teraz jesteś liderem w swojej branży, ale czy zawsze tak było? Zakładam, że nie, bo początki zawsze są trudne. Zamiast się chwalić, pokaż, jaką drogę przeszedłeś, czego Cię ona nauczyła i co wynika z tego dla klienta, np. nie popełni Twoich błędów, dzięki temu zaoszczędzi czas i pieniądze. Historia, która pokazuje Twoje wzloty i upadki, jest autentyczna, a Ty stajesz się bardziej ludzki i dzięki temu bliższy klientowi.
Przedstaw swój zespół jako osoby, które zrealizują cele klienta
Twoich klientów nie obchodzi, że project manager jest świetnym kucharzem (chyba że prowadzisz restaurację) albo że programista jest “kociarzem”. Oczywiście możesz dodać te informacje, ale raczej w ramach ciekawostki, która zbliża i łączy. Ja zawsze zachęcam klientów, by opisywali zespół w taki sposób, by czytelnik wiedział, jak dana osoba może mu pomóc, w czym się specjalizuje i jakie efekty uzyskuje (podawaj konkretne liczby, im więcej konkretów, tym lepiej).
Umieść na stronie portfolio, case study, opinie klientów
Oddaj głos innym, a będziesz bardziej wiarygodny. Jeśli nie planujesz osobnych podstron, sekcja “o nas” , to doskonałe miejsce, by dodać opinie klientów czy pokazać zrealizowane projekty. Dzięki temu nie będziesz musiał popadać w samozachwyt, bo potencjalny klient przekona się, że robisz świetną robotę. Jeśli natomiast chcesz stworzyć osobne sekcje, na stronie 'o nas” podlinkuj koniecznie do opinii klientów lub realizacji, którymi możesz się pochwalić.
Strona o nas — przykład
Myślę, że po przeczytaniu tego artykułu, będziesz w stanie ocenić najróżniejsze strony “ o mnie”, “o nas” czy “o firmie” .”Swoją drogą, ta sekcja może nazywać się inaczej. Jeśli szukasz przykładowej strony “o mnie”, tzn. przykładowego opisu firmy, zapraszam Cię do zakładki “Dlaczego chcę Ci pomóc”. Przekonasz się, ile z pomysłów, o których piszę, wykorzystałam u siebie i czy jest to kreatywny opis firmy.
“O nas” strona internetowa — podsumowanie
To, co chciałabym Ci powiedzieć na koniec, ogranicza się do kilku prostych wskazówek. Pisz o sobie, swoich umiejętnościach czy firmie, zawsze w kontekście korzyści dla klientów. Zastanów się, jak to, co komunikujesz, może przekonać klienta do współpracy akurat z Tobą. Nikt nie lubi osób, które wciąż mówią tylko o sobie, dlatego pisząc tekst na stronę “o mnie”, miej na uwadze swojego potencjalnego klienta. Jednocześnie pamiętaj, że nie wszystko musisz komunikować wprost, ponieważ klient potrafi czytać ze zrozumieniem i wyciągać wnioski. Nie musisz pisać o tym, że jesteś profesjonalistą, niech to wynika z całego tekstu. Tak, jak już wspominałam, prowadź dialog z czytelnikiem. Co to jest strona „o nas”, o kim tak naprawdę powinna opowiadać? Strona “o firmie” jest tak naprawdę tekstem o kliencie, jego potrzebach, problemach i oczekiwaniach.