Sprzedaż to proces. Lejek sprzedażowy to taka metafora, czy raczej wizualizacja procesu sprzedaży. Jeśli chcesz,…
Jak stworzyć skuteczny landing page? – pytania i odpowiedzi
Chcesz stworzyć skuteczny landing page? Zastanawiasz się, czy takie rozwiązanie będzie dobre dla Twojego biznesu? Nie wiesz od czego zacząć? Z czego składa się landing page i jak pisać teksty na LP? W tym artykule znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które będą jednocześnie odpowiedzią na te pytania. Żeby nie ograniczać się wyłącznie do teorii, pokażę Ci również przykład landing page’a, który konwertuje, czyli świetnie sprzedaje.
Na skróty:
Landing page – co to takiego?
Co to jest landing page? Landing page, to strona lądowania, której celem jest jedna ściśle określona konwersja, najczęściej zakup produktu lub usługi. Co ważne, landing page nie odsyła do innych podstron danej witryny. Dzieje się tak, ponieważ twórcy landing page’a zależy na tym, by nie rozpraszać użytkownika. Odwiedzający ma bowiem maksymalnie skupić się na ofercie i podjąć decyzję o zakupie.
Jeśli więc zastanawiasz się, po co jest landing page, odpowiadam. Celem strony lądowania jest zachęcenie użytkownika do konkretnej akcji, np. zakupu, pobrania e-booka, pozostawienia adresu e–mailowego oraz przekonanie odwiedzającego, że warto to zrobić.
Dla kogo landing page będzie najlepszym rozwiązaniem?
Jeśli sprzedajesz jedną konkretną usługę lub produkt, stworzenie dobrego landing page’a może pomóc Ci w sprzedaży. Landing page sprawdzi się na przykład, kiedy sprzedajesz:
- kurs,
- konsultację
- książkę,
- bilety na koncert, konferencję.
Oczywiście to tylko kilka przykładów. Konwersją, czyli akcją, na której Ci zależy, nie zawsze musi być sprzedaż. Landing page sprawdzi się idealnie również wtedy gdy np. zbierasz zapisy do newslettera albo kiedy, w ramach lejka sprzedażowego, chcesz zaoferować darmowy lead magnet, (coś, co potencjalny klient otrzymuje od Ciebie bezpłatnie albo w zamian za adres e-mailowy lub nr telefonu).
Z czego składa się dobry landing page?
Bez względu na to, jaki cel ma realizować Twój landing page, o jego skuteczności decyduje kilka ważnych elementów. Uwzględnij je, pamiętając o tym, że najpierw internauta scrolluje tekst/stronę. Zaczyna czytać dokładniej, gdy coś go bardziej zainteresuje. Oto najważniejsze elementy skutecznego landing page’a, takiego, który konwertuje jak szalony.
Chwytliwy nagłówek
Nagłówek powinien rzucać się w oczy od razu po przejściu na stronę lądowania. Najlepiej, gdy zawiera w sobie konkretną obietnicę, coś na czym zależy Twojemu potencjalnemu klientowi, np. “Naucz się….”, “Zacznij zarabiać o 50% więcej”, “Zrzuć 10 kg w 3 miesiące”, “Zdobądź więcej klientów, bez obniżania ceny” itd.
Przedstawienie obecnej sytuacji potencjalnego klienta / Dla kogo jest ten produkt lub usługa
W tym miejscu możesz zdefiniować problemy potencjalnego klienta. W przypadku konsultacji dietetycznych może to być być nieudane próby schudnięcia, brak motywacji, czasu itd.
Zawartość/Co znajdę w środku
W tej części szczegółowo opisz swój produkt lub usługę, a każdą cechę produktu połącz z konkretną korzyścią dla klienta. Przykład? ”W moim kursie znajdziesz 50 szablonów skutecznych nagłówków, które będziesz mógł dopasować do swojej branży i już nigdy nie będziesz siedzieć nad pustą kartką” (przykładowy fragment tekstu ofertowego kursu tworzenia skutecznych nagłówków).
Kilka słów o autorze lub marce, czyli dlaczego warto Ci zaufać
Pora na udowodnienie, że znasz się na tym, co robisz. Pokaż, że warto Ci zaufać. Unikaj jednak ogólników, takich jak najwyższa jakość, profesjonalizm itd. Operuj konkretem. Jeśli np. działasz w branży szkoleniowej, możesz podać liczbę sprzedanych szkoleń albo godzin spędzonych na sali konferencyjnej.
Opinie klientów
Opinie zadowolonych klientów, social proof, czyli dowód społeczny, pomoże podjąć decyzję niezdecydowanym. Uczyni Ciebie i Twoją markę bardziej wiarygodnymi. Nie muszę dodawać, że te opinie powinny być wiarygodne. Najlepiej, gdy można zidentyfikować osoby, które je wystawiły. Żeby to ułatwić, oprócz imienia i nazwiska, możesz umieścić zdjęcie, stanowisko i nazwę firmy (jeśli są one istotne z punktu widzenia tego, co sprzedajesz).
FAQ, czyli pytania i odpowiedzi
W tej części możesz umieścić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Mogą mieć one charakter stricte techniczny, np. czy klient otrzyma fakturę. Dużo ważniejsze są jednak te pytania, które rodzą się w głowie potencjalnego klienta, a które mogą powstrzymywać go przed skorzystaniem z Twojej oferty. Są to tzw. obiekcje. Na przykład, czy klient sobie poradzi, czy znajdzie czas, co jeśli produkt lub usługa nie spełnią jego oczekiwań itd. Odpowiedź na te wątpliwości, a zwiększysz grono klientów.
CTA, czyli wezwanie do działania
Na dobrym landing page nie może zabraknąć widocznego wezwania do działania (call to action). Najlepiej umieścić je w kilku miejscach: na początku, na środku i na końcu strony. Dzięki temu klient będzie mógł skorzystać z oferty w dowolnym momencie, bez konieczności przewijania landing page’a do końca.
Jak pisać teksty na landing page?
Jak napisać skuteczny tekst na landing page? Częściowo odpowiedziałam już na to pytania. Poniżej znajdziesz jednak podsumowanie w punktach.
- Stwórz nagłówek przyciągający uwagę.
- Pisz językiem korzyści, do każdej cechy dopisz korzyść, więcej na ten temat znajdziesz w artykule: Język korzyści — co to jest i jak wykorzystać go w sprzedaży.
- Operuj konkretem, przywołuj statystyki, przykłady.
- Oddaj głos zadowolonym klientom.
- Pokonaj obiekcje klienta.
- Ułatw potencjalnemu klientowi skorzystanie z oferty dzięki skutecznemu wezwaniu do działania.
- Umieść kluczowe informacje poniżej linii zgięcia, tak by użytkownik mógł je przeczytać bez przesuwania strony.
Jak wygląda landing page? – przykład skutecznej strony lądowania
Szukasz przykładów skutecznych landing page’y? Zastanawiasz się, jak wygląda landing page, który konwertuje, czyli działa? Oto jeden z nich. Strona sprzedażowa książki “Zrozumieć marketing”:https://www.zrozumiecmarketing.pl. Jeśli dokładnie przeanalizujesz tę stronę lądowania, zauważyć, że posiada ona wszystkie cechy dobrego landing page’a, o których napisałam wyżej. Gdzie jeszcze możesz szukać inspiracji? Przypomnij sobie strony, na których coś kupiłeś albo które były tak skuteczne, że pozostawiłeś swoje dane. Zastanów się, co wtedy Cię przekonało. Chodzi mi o uniwersalny element lub elementy, które warto przetestować u siebie. Możesz również odwrócić sytuację. Zastanów się, jakiej informacji brakowało na stronie, którą opuściłeś, rezygnując tym samym z zakupu lub innej akcji.
Ile kosztuje zrobienie landing page’a?
Jak zwykle odpowiedź brzmi – to zależy od wielu czynników, np. tego, co planujesz zrobić sam, a co zlecić. Na przykład, jeśli zdecydujesz się na darmowy szablon landing page na WordPressie i wgrasz go samodzielnie , a tekst również napiszesz sam, jedynym kosztem będzie zakup domeny i serwera, czyli ok. 300-500 zł. Są również darmowe kreatory stron lądowania. Koszt zrobienia landing page’a będzie różnił się także w zależności od tego, czy korzystasz z usług firmy, czy freelancera. Jeśli zlecisz spersonalizowanie takiego szablonu przez specjalistę, do listy wydatków dojdzie pewnie kilkaset złotych. Zamawiając landing page od tworzony od podstaw, zapłacisz natomiast kilka tysięcy złotych. Ceny zaczynają się od 2 tys złotych, nie licząc treści. Jeśli chodzi o skuteczny tekst na landing page, ceny u doświadczonych copywriterów zaczynają się od ok. 1000 zł.
Jak stworzyć dobry landing page – podsumowanie
Dlaczego warto zainwestować w dobry landing page? Ponieważ to ostatni etap, na którym potencjalny klient podejmuje decyzje. Masz zaledwie kilka sekund, by go przekonać do zakupu lub innej akcji, na której Ci zależy. Kiepski landing page oznacza również stratę pieniędzy, które wydałeś, aby potencjalnego klienta skłonić do wejścia na stronę. Skuteczny tekst na landing page w połączeniu z intuicyjnym układem strony lądowania, to inwestycja, która Ci się zwróci.
Zapisz się do newslettera, a co miesiąc otrzymasz sporą dawkę wiedzy marketingowej, dzięki której rozwiniesz swój biznes. |