Sprzedaż to proces. Lejek sprzedażowy to taka metafora, czy raczej wizualizacja procesu sprzedaży. Jeśli chcesz,…
![jak zwiekszyc sprzedaz w sklepie internetowym dzieki długiemu ogonowi poradnik](https://www.twojbizneswsieci.pl/wp-content/uploads/2019/02/dlugi-ogon.jpg)
Historia pewnego ogona, czyli jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i w jaki sposób go trochę “rozkręcić” — dobrze trafiłeś. Dziś opowiem Ci o tym, w jaki sposób długi ogon pomoże Ci wygenerować ruch na firmowej stronie lub sprzedaż w sklepie internetowym.
Na skróty:
Co to jest długi ogon
Długi ogon, z angielskiego long tail, to określenie na rozbudowane frazy kluczowe. A mówiąc po ludzku — chodzi po prostu o wielowyrazowe zapytania, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, kiedy czegoś szukają.
Długi ogon vs. popularne frazy
Musisz jednak wiedzieć jedno — frazy z long tail są rzadziej wyszukiwane niż te najpopularniejsze (czytaj krótsze, bardziej ogólne). Czy to źle? Nie, wręcz przeciwnie.
Jeśli dopiero zaczynasz, będzie Ci trudno konkurować na popularne frazy kluczowe, z portalami, które są obecne na rynku od lat i zazwyczaj zajmują czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania. Bardzo często nie ma to po prostu sensu. Nie oznacza to jednak, że jesteś skazany na brak ruchu w sklepie internetowym.
Zobacz również:Skuteczny lejek sprzedażowy, czyli jak pozyskać klienta
Long tail — zalety
Dzięki frazom pochodzącym z długiego ogona możesz wygenerować wartościowy ruch, czyli taki, który przełoży się na konwersję (np. sprzedaż). Zaletą rozbudowanych fraz jest bowiem ich szczegółowość i dokładność. Przy pomocy wielowyrazowych fraz, użytkownik precyzuje to, czego potrzebuje. Oznacza to, że jeśli trafi do Twojego sklepu internetowego, a ściślej — na stronę produktu, którego szuka, prawdopodobieństwo, że go kupi, jest bardzo duże. W końcu — znalazł to, czego potrzebował. Reasumując — choć samych odwiedzin w sklepie będzie mniej, niż w przypadku topowych fraz, liczba konwersji, czyli sprzedaży w stosunku do odsłon będzie bardzo wysoka.
Co więcej — jeśli planujesz kampanię Google Ads (w wynikach wyszukiwania), zaoszczędzisz, ponieważ frazy z długiego ogona są zazwyczaj dużo tańsze i bardziej trafne, niż te popularne.
Zobacz również: Jak wygenerować ruch i sprzedaż w nowej witrynie (oraz w sklepie internetowym)
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, dzięki long tail
W przypadku braku lub spadku sprzedaży w sklepie internetowym strategia long tail może okazać się bardzo opłacalna. Czas jednak na konkrety.
Jak wygenerować długi ogon — przydatne narzędzia
Polecam Ci dwa narzędzia, z których sama korzystam. Pierwsze to Answer The Public. Działa ono w ten sposób, że kiedy wpiszesz daną frazę, pojawi się lista najczęstszych zapytań, zawierających tę właśnie frazę. Żeby wszystko działało, jak trzeba, koniecznie zmień język na polski. Drugie bardzo przydatne narzędzie do generowania długiego ogona to Smalls SEO Tools. Tutaj musisz wybrać źródło wyszukiwania (np. Google, Google grafika, Youtube, Twitter, itd), państwo i język.
Zobacz również:Jak określić grupę docelową (produktu lub usługi)
Długi ogon — przykład
Pokażę Ci teraz, czym jest długi ogon, na przykładzie frazy “sukienka na studniówkę”.
Zobacz, co wygenerowały poszczególne narzędzia:
![generator długiego ogona smalls seo tools](https://twojbizneswsieci.pl/wp-content/uploads/2019/02/generator-długiego-ogona.png)
![Answer the Public czego szukają ludzie](https://twojbizneswsieci.pl/wp-content/uploads/2019/02/answerthepubic.png)
Długi ogon a SEO — zastosowanie
Wygenerowałeś już wielowyrazowe frazy kluczowe i co dalej? Teraz musisz zastosować je we właściwy sposób. W przypadku sklepu internetowego koniecznie użyj long tail w nagłówkach, opisach kategorii produktów oraz na stronie konkretnych produktów. Dzięki temu Twoja strona będzie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania na te właśnie frazy. Dobrem sposobem jest również linkowanie wewnętrzne w obrębie sklepu internetowego.
Przykład: kategoria to sukienki na studniówkę. Na stronie tej kategorii, w opisie pojawia się informacja, że w ofercie znajduje się długa czerwona sukienka na studniówkę (patrz wyżej – zestawienie fraz), wówczas cała fraza jest podlinkowana, a po kliknięciu przenosi klienta do strony z taką właśnie kreacją.
Jeśli planujesz kampanię Google Ads, zadbaj o to, aby rozbudowane frazy pojawiły się w opisie lub nagłówku reklamy (linku sponsorowanego). Ponadto, frazy z długiego ogona sprawdzą się doskonale w przypadku firmowego bloga.
Masz pytania, sugestie lub uwagi? Koniecznie, daj znać w komentarzu. 😉