Reklama na Facebooku — cennik

Trzy słowa: Facebook, reklama, cena, czyli ile kosztuje reklama na Facebooku? Jaki budżet przeznaczyć na reklamę? Od czego zależy koszt Facebook Ads?

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Cena reklamy na Facebooku obejmuje budżet, czyli środki, które wykorzystuje algorytm portalu oraz koszty związane z opracowaniem, przygotowaniem oraz optymalizacją reklamy.

Cena Facebook Ads a budżet reklamowy

Budżet w reklamie na Facebooku można określić całościowo, np. od razu 1000 zł lub w systemie dziennym, np. 20 zł na dzień. Jaki jest minimalny budżet? Reklama z budżetem niższym niż 10 zł dziennie na jedną grupę odbiorców, nie ma sensu. Im więcej grup odbiorców będziemy testować, tym cena reklamy na Facebooku będzie wyższa. Oczywiście kwota ta zależy równieżod wybranego celu. Przykładowo, cel Lead Ads (pozyskanie danych kontaktowych), będzie wymagało większych nakładów niż zebranie reakcji pod postem. Na cenę kampanii Facebook Ads wpływa również to, do jakiej grupy docelowej reklama będzie skierowana. A co za tym idzie — ile reklamodawców walczy o tę samą grupę odbiorców. Minimalny budżet w przypadku kampanii sprzedażowych to 1000 zł miesięcznie. W przypadku mikrocelów, takich jak rozpoznawalność marki czy polubienie fanpage’a, możemy zacząć od mniejszego budżetu  — 300 lub 400 zł miesięcznie.

Cena reklamy na Facebooku a etap Twojego biznesu

Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na FB, zadaj sobie pytanie, na jakim etapie jest Twój biznes. Jeśli dopiero zaczynasz, cena reklamy na FB, czyli budżet reklamowy będzie większy niż w przypadku firmy, która działa od lat. Dlaczego? Ponieważ na starcie, w ramach określonego budżetu, musimy zrealizować kilka celów reklamowych: zbudować społeczność, rozpoznawalność marki, zaangażowanie, wartościowy ruch na stronie. A docelowo — zmienić jak największą liczbę fanów i odwiedzających stronę w klientów. Jeśli masz ograniczony budżet na początek możemy zacząć od realizacji jednego z celów, np. skupić się na budowaniu społeczności na fanpage’u, lub ruchu na stronie internetowej. Wówczas taki startowy budżet reklamowy zaczyna się od 300-500 zł, miesięcznie, chociaż minimalny budżet, jaki rekomenduję to 1000 zł na miesiąc

Cena reklamy na Facebooku dla sklepu internetowego 

 Ile kosztuje reklama na Facebooku sklepu internetowego? Cena kampanii FB Ads w przypadku e-commerce zależy od tego, czy sklep internetowy jest nowy, czy działa już od kilku lat i może “pochwalić się” widocznością i ruchem z Google. W tym pierwszym przypadku zaczynamy od zera, musimy wygenerować ruch na stronie, a dopiero później — sprzedaż. Minimalny budżet reklamowy w przypadku nowego sklepu internetowego to 3000-5000 zł miesięcznie. Jeśli chodzi o sklep, który generuje już ruch z wyszukiwarki, minimalny budżet reklamowy FB Ads to 1000-1300 zł miesięcznie. Skąd te różnice? Sklep, który jest widoczny w Google, generuje ruch organiczny tzn. z wyszukiwarki. Wówczas najszybszym sposobem na błyskawiczny zwrot z inwestycji jest kampania remarketingowa — skierowana do osób, które porzuciły koszyki lub oglądały produkty, ale nie zdecydowały się na zakup. Cena reklamy na FB skierowana do osób które były już na stronie jest tańsza od reklamy, której celem jest sprowadzenie na stronę nowych użytkowników. Reasumując, jeśli strona ma ruch z kilku źródeł ruchu (naturalny ruch z wyszukiwarki, Google Ads, FB Ads) środki na wygenerowanie ruchu z FB mogą być mniejsze. Dotyczy to nie tylko nowych sklepów internetowych, ale również każdej nowej strony internetowej. 

Kampania na Facebooku — koszt a cele reklamowe

Wpływ na koszt FB Ads ma również wybór odpowiedniego celu kampanii. Cel reklamowy to podpowiedź dla algorytmu FB,  do jakich odbiorców ma docierać. Przykładowo, wybierając cel Ruch, dotrzemy do osób, które chętniej przejdą na stronę WWW. Decydując się na cel Aktywność, możemy liczyć na reakcję pod postem lub na polubienie fanpage’a. Do najtańszych należą jednak Rozpoznawalność marki oraz Zasięg. Cena dotarcia do 1000 odbiorców to zazwyczaj 2-3 zł. W przypadku tego typu kampanii wystarczy budżet na poziomie 300 zł miesięcznie. Niestety, cele te nie daje nic, oprócz tego, że reklamę zobaczy duża liczba użytkowników, niewielkim kosztem. Dlatego te cele rekomenduję w dwóch przypadkach. Pierwszy to firm bez strony WWW (np. sklepy stacjonarne), które mają ograniczone możliwości promocji na FB. Drugi — biznesy, które mają już wiernych klientów, fanów i są znane. W takim przypadku wystarczy, że użytkownik zobaczy dowolny komunikat marki, by na niego zareagować. Droższe, ale kluczowe dla większości biznesów cele reklamowe, to Konwersja, Lead Ads,  a dla sklepów internetowych — Sprzedaż z katalogu. Kampanie te wymagają większego budżetu niż reklamy wizerunkowe. Każda z nich realizuje odmienne cele. Lead Ads pozwala na legalne pozyskanie danych kontaktowych od potencjalnego klienta. Konwersja to zdefiniowana przez Ciebie, pożądana akcja, np. wypełnienie formularza kontaktowego na stronie. Sprzedaż z katalogu pozwala na sprzedaż na bazie pliku produktowego (produktów) z Twojego sklepu internetowego. 

Reklama na Facebooku — cena stworzenia oraz optymalizacji

Ile kosztuje stworzenie i optymalizacja reklamy na Facebooku? Moja propozycja dla Ciebie to 30% budżetu przeznaczonego na reklamę, minimum 450zł netto. Cena reklamy obejmuje przygotowanie, uruchomienie i optymalizację reklamy (dobór celu, określenie grup docelowych, czyli targetowanie), przygotowanie kreacji reklamowej — tekstu i grafiki. Tę ostatnią przygotowuje zawodowy grafik. Nie będzie to jednorazowe działanie, ale przemyślany plan — od wygenerowania  ruchu po sprzedaż. A docelowo — obniżenie kosztu pozyskania klienta i zachęcenie go do kontaktu lub zakupu w przyszłości.

Dlaczego warto ze mną współpracować — case study

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Angażująca kreacja, właściwie dobrany cel reklamowy i grupa docelowa, to w praktyce niższa cena reklamy i pozyskania klienta.

Poniżej, wyniki reklamy na Facebooku dla e-commerce:

Reklama na Facebooku cena (budżet reklamowy) i wyniki
Reklama na Facebooku cena (wydany budżet) i wyniki

A oto opinia jednaj z moich klientek. Właścicielki gabinetu logopedycznego, która w zaledwie trzy dni pozyskała tylu klientów, że musiałyśmy zatrzymać kampanię:

„Profesjonalne podejście oraz skuteczne działania to ogromna zaleta współpracy z Natalią. Natalia trafnie dobrała grupę odbiorców, dzięki czemu reklama dotarła do klientów, na których mi zależało. Polecam!”

Ewelina Kwas-Jakubowska, Pogawędka — praktyka logopedyczna

Oryginalną opinię możesz zobaczyć na moim fanpage’u. Więcej opinii na temat współpracy ze mną znajdziesz w zakładce Zaufali mi.

Stworzone przeze mnie reklamy:

  • docierają do potencjalnych klientów,
  • zwracają uwagę właściwych odbiorców,
  • angażują,
  • sprzedają.

Przestań wydawać. Zacznij zarabiać, dzięki reklamie na Facebooku.

przycisk napisz do mnie wezwanie do działania
Your copywrite
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial