Prowadzenie fanpage’a — droga do sprzedaży - Twój biznes w Sieci

Prowadzenie fanpage’a — droga do sprzedaży

prowadzenie fanpage oferta

Słyszałeś to? ”Nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz”. O ile w przypadku osobistego profilu to stwierdzenie jest przesadzone, o tyle w kwestii biznesowym warto wziąć je sobie do serca. Na Facebooku jest ponad 16 000 000 Polaków. Jeśli odpuścisz sobie prowadzenie fanpage’a, stracisz szansę na dotarcie do potencjalnych klientów oraz na kontakt z nimi. Stać Cię na to?

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku — masz na to czas?

prowadzenie Facebooka firmowego

Zakładam, że stworzyłeś firmowy fanpage albo planujesz to zrobić. Co dalej? Masz pomysł na prowadzenie strony na Facebooku? Wiesz, dlaczego chcesz to robić? Czemu ma służyć prowadzenie Facebooka? Co jest Twoim celem? I najważniejsze — jak chcesz go osiągnąć? Zastanów się, czy masz czas, aby zaangażować się na serio w prowadzenie fanpage’a. Planujesz publikować coś na firmowym fanpage’u w wolnych chwilach? Oboje wiemy, że jako przedsiębiorca masz ich niewiele. Prowadzenie Facebooka firmowego “przy okazji”, nie ma sensu. To strata czasu. A przecież możesz go wykorzystać na coś innego. Rób to, na czym znasz się najlepiej, a swój fanpage oddaj w dobre ręce.

Prowadzenie Facebooka firmowego a pakiety

Prowadzenie konta firmowego na Facebooku

Być może po wpisaniu w Google takich zapytań, jak:”prowadzenie konta na Facebooku zlecę”, “profesjonalne prowadzenie Facebooka” lub “fanpage prowadzenie”, znalazłeś oferty w postaci pakietów, które obejmują określone usługi i liczbę publikowanych postów. Z pozoru to wygodne rozwiązanie dla obu stron. Tego typu pakiety to jednak kupowanie kota w worku. Dlaczego? Ponieważ nie ma dwóch takich samych firm ani dwóch identycznych stron na Facebooku. Może dopiero startujesz i priorytetem będzie konfiguracja konta i zbudowanie społeczności na fanpage’u? A może Twoja strona na Facebooku działa prężnie od kilku lat i zależy Ci na dotarciu do osób podobnych do Twoich fanów lub klientów?

Prowadzenie firmowego Facebooka

Skuteczne prowadzenie fanpage’a powinno uwzględniać specyfikę Twojego biznesu oraz etap, na którym obecnie się znajduje. Przykładowo, istnieją branże, w których warto publikować posty kilka razy w tygodniu, a są takie, w których wystarczy jeden post na miesiąc. Kiedy wykupisz pakiet, może się okazać, że posty będą publikowane, tylko po to, żeby ich liczba w pakiecie się zgadzała, co wyklucza elastyczne podejście w prowadzeniu firmowego profilu na FB.

Prowadzenie konta firmowego na Facebooku — liczy się pomysł

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku

Potraktuj swoją obecność na Facebooku tak, jak inne działania biznesowe. Kiedy spotykasz się z kontrahentem, wcześniej przygotowujesz się do takiej rozmowy, bo wiesz, co chcesz osiągnąć. Prowadzenie fanpage’a to także rodzaj komunikacji, tyle że w mediach społecznościowych. To oznacza, że na portalu Marka Zuckerberga nie wystarczy po prostu być. Prowadzenie konta firmowego wymaga pomysłu, planu i systematyczności Dlatego nie zastanawiam się, ile postów na Facebooku publikować, opracowuję za to plan, który pozwoli zrealizować Ci konkretne cele: wizerunkowe i sprzedażowe.

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku — sprawdź, jak pracuję

Najbardziej zależy mi na poznaniu i zrozumieniu Twojego biznesu i branży, w której działasz. W jaki sposób podchodzę do prowadzenia fanpage’a? Analizuję, planuję, wdrażam i znów analizuję, tym razem efekty.

1. Analizuję obecną sytuację.

Pierwszy etap to analiza stanu wyjściowego — profilu na Facebooku, Pixela, ewentualnych działań reklamowych, zaangażowania, dotychczasowych efektów.

2. Określam grupę docelową.

W kolejnym kroku tworzę profil idealnego klienta, czyli osób, do których chcesz dotrzeć. Często zadaję pytanie, czy użytkownicy, którzy polubili stronę to faktycznie potencjalni klienci, czy rodzina i znajomi. To ważna informacja, która decyduje o kolejnych działaniach.

3. Optymalizuję stronę na Facebooku.

Jeśli na fanpage’u brakuje ważnych elementów, takich jak, np. Pixel (kod remarketingowy, który pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę WWW), opis usług lub produktów, uzupełnię je. Dzięki temu będę mogła w pełni wykorzystać jego potencjał.

4. Wyznaczam cele, które będzie realizował fanpage.

Bardzo ważne jest to, aby określić, czemu ma służyć prowadzenie fanpage’a, czy chodzi o cele wizerunkowe, budowanie rozpoznawalności marki, kontakt z potencjalnymi klientami, czy chcesz również pozyskiwać klientów bezpośrednio z Facebooka. Rzadko zdarza się, że firmowy fanpage pełni tylko jedną funkcję, najważniejsze jest jednak to, aby wyznaczyć cele, które chcesz osiągnąć dzięki prowadzeniu fanpage’a Może to być np. wzrost ruchu na stronie WWW z Facebooka o X%, zwiększenie liczby fanów fanpage’a, odzyskanie x% niedoszłych klientów, dzięki reklamie remarketingowej.

5. Opracowuję strategię content marketingową i reklamową.

Kolejny etap to stworzenie planu komunikacji na fanpage’u: tematyki i rodzaju postów oraz działań reklamowych, dostosowanych do wcześniej ustalonych celów. A wszystko po to, aby zaangażować użytkowników i pokazać, jaką wartość możesz im dać i co, dzięki temu zyskają. Jak widzisz, nie chodzi tutaj o kilka postów, ale o to, jak chcesz być postrzegany przez swoich fanów i co chcesz im przekazać.

6. Analizuję  efekty prowadzonych działań.

Poprzednie punkty nie miałby sensu, gdyby nie ten ostatni, czyli analiza efektów. Bez tego trudno mówić o jakimkolwiek zwrocie z inwestycji, czy skutecznym prowadzeniu Facebooka. Analiza taka dotyczy oczywiście indywidualnych celów, które wcześniej wyznaczyliśmy.

Prowadzenie fanpage’a —  oferta

Prowadzenie fanpage na FB

No dobra, żeby nie było, napiszę, co wchodzi w skład oferty Prowadzenie fanpage’a:

fanpage prowadzenie

Co zyskasz, dzięki współpracy ze mną:

  • zobaczysz realne (mierzalne) efekty prowadzenia fanpage’a,
  • pieniądze zainwestowane w marketing wreszcie się zwrócą,
  • dotrzesz do osób, które są zainteresowane Twoim produktem lub usługą,
  • zwiększysz wartościowy ruch na stronie WWW,
  • nareszcie przestaniesz się zastanawiać, “co wrzucić na fanpage” i będziesz mieć więcej czasu. 🙂

Zanim podejmiesz decyzję — poznaj opinię moich klientów i sprawdź, ile kosztuje prowadzenie fanpage’a.

Chcesz, żeby firmowy fanpage stał się Twoim najlepszym marketingowcem?

Zapytaj o ofertę.

    Interesujący artykuł? Udostępnij go.
    Your copywrite
    Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial