Skuteczna reklama na Facebooku — przestań wydawać, zacznij zarabiać
Prowadzisz fanpage na Facebooku? Skorzystałeś z opcji”promuj post” i nie przyniosło to nic, oprócz wydatków i kilku polubień? Sądzisz, że reklama na Facebooku w przypadku Twojego biznesu nie działa? Uważasz, że Twoich klientów nie ma na tym portalu? Przestań generować puste kliknięcia i lajki, zacznij zarabiać, dzięki skutecznej reklamie na Facebooku.
Reklama na Facebooku — czy warto?
Trudno dziś znaleźć firmę, która nie ma fanpage’a. Inaczej jest już z efektywną reklamą na Facebooku. Przycisk “promuj post” obiecuje szybką i skuteczną promocję. W praktyce automatyczne rozwiązania “pożerają” budżet, a Ty docierasz do przypadkowych użytkowników, którzy lajkują wszystko, co popadnie. Tymczasem Facebook Ads to rozbudowany system reklamowy, który pozwala dotrzeć do konkretnych osób. Oto tylko kilka przykładów.
Dzięki reklamie na Facebooku możesz skierować reklamę do:
- osób w określonej grupie wiekowej i o konkretnych zainteresowaniach
- użytkowników na całym świecie lub w danej lokalizacji
- właścicieli firm i osób na różnych stanowiskach
- rodziców dzieci w konkretnym przedziale wiekowym
- singli, osób w związkach i zaręczonych
- użytkowników, którzy mają niedługo urodziny oraz do ich bliskich znajomych
- użytkowników, którzy wykazują pewne aktywności, np. często podróżują za granicę lub dojeżdżają do pracy
- osób o konkretnych cechach, np. mężczyzn z brodą
- osób, które są przejazdem w konkretnym mieście
- użytkowników, którzy często znajdują się blisko Twojej firmy, np. sklepu stacjonarnego, restauracji etc.
- użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę lub jej konkretną podstronę,
- osób podobnych do Twoich klientów,
- subskrybentów Twoich newslettera.
Co więcej, możesz zrobić to na kilka sposobów. Reklama na Facebooku pozwala:
- przekierować użytkownika na konkretną podstronę Twojej witryny,
- na kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem messengera,
- na legalne pozyskanie danych kontaktowych od potencjalnego klienta,
- na zwiększenie liczby fanów (reklama fanpage’a, cel — polubienia),
- na zwiększenie aktywności użytkowników.
A to oznacza, że dzięki Facebook Ads:
- dotrzesz do potencjalnych klientów
- zaczniesz sprzedawać swoje produkty lub usługi z poziomu mediów społecznościowych,
- dotrzeć z reklamą do osób niezdecydowanych, które były już na Twojej stronie, ale nic nie kupiły i dodatkowo je zachęcić,
- skierować reklamę do swoich klientów, np. z nową ofertą
- zwiększysz rozpoznawalność marki wśród swojej grupy docelowej,
- promować event, np. koncert, szkolenie, konferencję,
- zachęcić użytkowników do pobrania materiałów PDF,
- zwiększyć liczbę subskrybentów newslettera,
- rekrutować nowych pracowników.
Kampania reklamowa na Facebooku — autorska strategia
Wiem, że nie ma dwóch identycznych firm, dlatego dla każdego klienta tworzę autorską kampanię reklamową na Facebooku. Pierwszy krok to analiza Twojego biznesu i dotychczasowych działań na Facebooku. Tworzenie reklamy zaczynam od targetowania, czyli określenie grupy odbiorców, w taki sposób, żeby reklama dotarła wyłącznie do potencjalnych klientów. Następnie wyznaczamy cel, jaki chcesz dzięki niej osiągnąć. Ostatni etap to stworzenie kreacji reklamowej — tekstu oraz grafiki, w taki sposób, aby zwróciła uwagę odbiorców i wyróżniała się na tle innych postów, na tablicy użytkowników.
Dlaczego moje kampanie na Facebooku działają?
Przy tworzeniu reklamy wykorzystuję dwa mechanizmy psychologiczne — efekt cocktail party oraz laddering. Pierwsza wykorzystuje fakt, że wśród wielu informacji człowiek zawsze zwraca uwagę na tę, która w jakiś sposób odnosi się do niego. Druga — odwołuje się do jego wewnętrznych motywacji, potrzeb, pragnień, obaw lub problemów. W swoich działaniach uwzględniać również etap ścieżki zakupowej, na której jest użytkownik. Inną reklamę na Facebooku zobaczy osoba, która styka się z Twoją marką po raz pierwszy, a inną użytkownik, który był na Twojej stronie WWW, ale jeszcze nie skorzystał z Twojej oferty. Dzięki indywidualnemu komunikatowi, szansa na konwersję (np. zakup), rośnie.
Reklama na Facebooku — dla kogo?
Nadal zastanawiasz się, czy reklama na Facebooku to coś dla Ciebie? Na portalu jest obecnie ponad 16 000 000 użytkowników, a wśród nich Twoi klienci. Wykorzystaj potencjał Facebook Ads, jeśli:
- prowadzisz biznes online,
- zajmujesz się sprzedażą produktów lub usług,
- swoją ofertę kierujesz do osób indywidualnych (B2C) lub firm (B2B),
- jesteś właścicielem sklepu internetowego,
- prowadzisz lokalny biznes, np. sklep stacjonarny, restaurację, salon kosmetyczny,
- chcesz dotrzeć do nowych klientów,
- jesteś rekruterem lub szukasz pracowników do swojej firmy.
Zapytaj o swoją kampanię Facebook Ads i zdobądź nowych klientów.