Strategia merketingowa firmy — przepis na Twój sukces - Twój biznes w Sieci

Strategia merketingowa firmy — przepis na Twój sukces

Strategia marketingowa firmy — dlaczego warto ją stworzyć?

Strategia marketingowa firmy

Właśnie założyłeś swoją firmę? Zastanawiasz się, od czego zacząć? Rozpocznij od strategii marketingowej. Brian Solis, analityk cyfrowy, pisarz i tłumacz, powiedział, że „brak planu to planowanie porażki”. Strategia marketingowa firmy to właśnie taki plan, a dokładniej, planowanie sukcesu Twojej firmy. Możesz zatrudnić kogoś, kto poprowadzi firmowy fanpage; copywritera, który napisze teksty na stronę WWW i specjalistę od reklamy w internecie, ale bez strategii marketingowej, każda z tych osób będzie działała na własną rękę — bez całościowej koncepcji.

Trudno osiągnąć cel, jeśli jest niesprecyzowany. Trudno działać systematycznie bez planu. I wreszcie — trudno zmierzyć efektywność działań marketingowych, jeśli wcześniej nie określisz, co chcesz dzięki nim osiągnąć. Zastanawiasz się, co to jest strategia marketingowa i na czym polega? To swego rodzaju drogowskaz. Coś, co pozwoli Ci wyznaczać cele biznesowe, zarówno te bliskie, jak i dalekie; określić, jak chcesz je osiągnąć. A co najważniejsze — strategia marketingowa firmy pozwoli Ci zmierzyć, czy cele, które sobie wyznaczyłeś, zostały zrealizowane.

Plan strategii marketingowej — czyli Twój sukces krok po kroku

Od czego zaczynam planowanie strategii marketingowej? Od poznania specyfiki Twojego biznesu:

  • grupy docelowej, czyli profilu klienta (jego potrzeb, problemów, w kontekście tego, co możesz mu zaoferować),
  • mocnych i słabych stron firmy,
  • konkurencji,
  • USP, czyli Twojej unikalnej wartości, czegoś, co wyróżnia Cię na tle konkurencji.

Kolejny etap strategii marketingowej usługi lub produktu to wyznaczenie celów — wizerunkowych i sprzedażowych. Końcowym etapem planowania strategii marketingowej firmy jest określenie metod, dzięki którym chcemy te cele osiągnąć: wybór kanałów komunikacji, stworzenie strategii reklamowej w internecie oraz sposobu komunikacji z potencjalnymi klientami.

Dzięki skutecznej strategii produktu lub usługi:

  • dotrzesz do potencjalnych klientów i zwiększysz sprzedaż,
  • zwiększysz lojalność i satysfakcję klientów,
  • będziesz mógł jeszcze lepiej zarządzać budżetem marketingowym,
  • zmierzysz efektywność strategii marketingowej firmy,
  • Twoja firma będzie się rozwijać i stopniowo zwiększysz zyski.

Plan strategii marketingowej

Zapytaj o ofertę.

    Interesujący artykuł? Udostępnij go.
    Your copywrite
    Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial