Przydatne narzędzia na stronie internetowej

6 narzędzi, dzięki którym Twoja witryna zacznie sprzedawać

Firmowa strona internetowa to już standard. Kiedyś pełniła wyłącznie rolę informacyjną. Obecnie, to prawdziwe narzędzie e-marketingowe. Jak je wykorzystać? Co powinno znaleźć się na internetowej stronie firmowejaby generowała zyski? Oto 6 elementów efektywnej strony www. 

Co powinno znaleźć się na internetowej stronie firmowej:

Blog

Czasy, w których blog był traktowany jak internetowy pamiętnik dawno  już minęły. Obecnie to potężne narzędzie marketingowe. Firmowy blog to miejsce, gdzie możesz doradzać swoim klientom, pokazać, jak działa Twój produkt. Udowodnij, że jesteś ekspertem w swojej branży. Regularne publikowanie treści poprawiają widoczność Twojej  firmowej strony w wyszukiwarce, czyli wpływają pozytywnie na jej pozycjonowanie.

Opinie klientów

Mawia się, że papier przyjmie wszystko. Podobnie jest ze stroną internetową.  Twoja wiarygodność wzrośnie, gdy to inni, a nie Ty, będą mówić dobrze o  firmieStwórz podstronę “zaufali mi” lub “opinie klientów”. Pamiętaj o jednej zasadzie: Opinie muszą być prawdziwe. Zaufanie klientów rośnie, gdy recenzja opatrzona jest zdjęciem i danymi, które pozwalają zweryfikować jej autentyczność.

Ikonki (odsyłacze) do mediów społecznościowych

Chociaż powoli się to zmienia, firmowa strona internetowa to medium statyczne, oparte na jednostronnej komunikacji. Nie może być zawieszona w próżni, bo jest pewnym elementem w procesie sprzedaży. Bardzo często osoby, które zastanawiają się nad zakupem lub skorzystaniem z Twoich usług, chcą dowiedzieć się czegoś więcej i zaczynają szukać informacji na Twój temat w internecie. Ułatw im to, umieszczając w witrynie bezpośrednie odnośniki do mediów społecznościowych. Dzięki social mediom zaczniesz budować relację z potencjalnymi klientami.  Pamiętaj, na Facebooku, Instagramie, czy Twitterze zaczyna się dialog, a kończy monolog, charakterystyczny dla strony internetowej.

Pixel Facebooka

Pixel Facebooka to kod śledzący, który zbiera cały ruch zarówno z Twojej firmowej strony internetowej, jak i fanpage’a na Facebooku. Dzięki temu otrzymujesz bardzo wiele danych o zachowaniach, zainteresowaniach użytkowników. A to oznacza, że możesz tworzyć  bardzo zindywidualizowane  reklamy i np. kierować je do osób, które odwiedziły konkretną podstronę Twojej witryny. Oczywiście, aby korzystać z Pixela musisz mieć stronę internetową (tam go instalujesz) oraz fanpage na Facebooku.

Zobacz również:  Jak napisać ofertę na stronę  firmową ( i nie tylko) – 7 zasad skutecznego tekstu sprzedażowego

Google Analytics

To darmowe narzędzie analityczne od Google. Żeby móc z niego korzystać musisz mieć konto Google (adres gmail). Dzięki temu zyskujesz dostęp do wielu narzędzi, w tym właśnie do Google Analytics. To również, podobnie jak Pixel,  jest kod śledzący, który instalujesz na stronie firmowej. Google Analytics gromadzi dla Ciebie ogromną ilość cennych informacji. Oto najważniejsze z nich:

  • dane demograficzne
  • informacje o wieku płci odwiedzających
  • liczba wizyt – ogólna oraz na podstronach
  • źródła wizyt (wyszukiwarka, konkretne witryny, media społecznościowe)
  • czas spędzony na stronie
  • liczba odwiedzających witrynę w czasie rzeczywistym oraz informacje o nich
  • informacje o zachowaniu użytkowników (np. czy użytkownik od razu wychodzi, czy przechodzi do kolejnych podstron)
  • informacja o urządzeniu, z którego korzysta (komputer, czy urządzenie mobilne).

Jak możesz wykorzystać te informacje w sprzedaży?

Czy narzędzia analityczne rzeczywiście sprzedają? I tak i nie. Nie sprzedają w sposób bezpośredni, ale wpływają na proce sprzedaży, Powiem więcej – bez nich będzie Ci bardzo trudno rozkręcić sprzedaż. Jak to jednak z narzędziami bywa, to od Ciebie zależy jak je wykorzystasz. Dane, które zbierzesz ułatwią Ci stworzenie skutecznej komunikacji, która doprowadza do sprzedaży. Dzięki nim trafisz do osób realnie zainteresowanych Twoją ofertą. Dla przykładu – jeśli zauważysz, że więcej osób kupuje za pośrednictwem komputera, zrezygnujesz z reklamy na Facebooku, na urządzeniach mobilnych. Zamiast puszczać reklamę na całą Polskę, ograniczysz się do miejscowości, gdzie zainteresowanie jest największe. Dzięki analityce możesz wychwycić również problemy użytkowników na Twojej stronie, np, zobaczysz, na którym etapie internauta rezygnuje z zakupu. A to tylko kilka przykładów, które pozwolą Ci prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe w internecie.

Interesujący artykuł? Udostępnij go.