Google Ads czy się opłaca

9 powodów, dla których warto reklamować się w płatnych wynikach wyszukiwania

Stworzyłeś atrakcyjną firmową stronę internetową. Twój sklep internetowy ugina się pod ciężarem produktów, tylko ruchu jakoś brak, o zakupach nie wspominając. Dlaczego? Bo nikt jeszcze nie wie o istnieniu Twojej strony! Jak to zmienić? Zainwestuj w Google Ads, czyli reklamę w wyszukiwarce. Zastanawiasz się, czy warto reklamować się w wynikach wyszukiwania Google? Poznaj 9 powodów, dla których kampania Google Ads jest najlepszym rozwiązaniem dla młodej firmy, takiej jak Twoja.

Co to jest Google Ads (Adwords)?

Google Ads (do niedawna Google Adwords) to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych oraz graficznych w wyszukiwarce, a także promocję aplikacji mobilnych oraz reklamy video. Na początku, zachęcam Cię jednak do wykorzystania potencjału reklam tekstowych.

Gdzie wyświetlane są  reklamy tekstowe Google?

Po wpisaniu przez internautę wyszukiwanej frazy, tzw. frazy kluczowej, w wynikach wyszukiwania pojawiają się wyniki organiczne (naturalne, bezpłatne) oraz linki sponsorowane, czyli właśnie reklamy tekstowe Google Ads.
Jeszcze kilkanaście lat temu polscy użytkownicy niechętnie klikali w linki sponsorowane. Obecnie są one traktowane na równi z wynikami organicznymi. Dzięki temu, że pojawiają się one na samej górze pierwszej strony, ich klikalność jest bardzo wysoka. Zazwyczaj są to cztery pierwsze wyniki u góry i na dole strony. Te, które pojawiają się na górze, mają oczywiście lepszą klikalność.

9 powodów, dla których warto reklamować się w wynikach wyszukiwania Google

Oto 9 powodów, dla których reklama w Google Ads się opłaca:

To klient szuka Ciebie, a nie na odwrót

Twoja reklama wyświetla się w momencie, kiedy internauta wpisze w wyszukiwarkę określone frazy. Bardzo często klient już wie, czego potrzebuje. Może to być konkretny produkt albo rozwiązanie danego problemu. Twoja reklama, a docelowo produkt lub usługa są  zatem odpowiedzią na zapytanie, czyli potrzebę klienta. Właśnie dlatego kampania w Google Ads to najlepszy sposób promocji, np.nowego sklepu internetowego.

Trafiasz wyłącznie do osób zainteresowanych Twoim produktem lub usługą

W przypadku reklam w prasie, radiu lub telewizji reklama dociera do osób, które nie należą do Twojej grupy docelowej i nigdy nie będą Twoimi klientami. Nawet w przypadku Facebooka określenie grupy odbiorców nie zawsze jest trafne. W przypadku Goole Ads reklama trafia wyłącznie do osób realnie zainteresowanych Twoją ofertą.

Płacisz wyłącznie za kliknięcie, a nie wyświetlenie reklamy

Model płatności w kampanii Google Ads to Cost Per Click (CPC). Oznacza to, że płacisz tylko, jeśli internauta kliknie w Twoją reklamę i zostanie przekierowany na Twoją (pod)stronę. Jeśli użytkownik zobaczy Twoją reklamę, ale w nią nie wejdzie, nic nie płacisz. Dla porównania – w przypadku Facebooka płacisz za wyświetlenie reklamy.

Przy pierwszej kampanii otrzymasz bon o wartości 200 zł

Po wydaniu 100 złotych, jako nowy reklamodawca, otrzymujesz od Google 200 zł na reklamę w ramach tej samej kampanii. Specjalny kod przychodzi na Twoją skrzynkę gmail.

Generujesz ruch w witrynie

Proces pozycjonowania nowej witryny trwa od kilku miesięcy do roku i praktycznie nigdy się nie kończy. Dzięki kampanii Google Ads pojawisz się w wynikach wyszukiwania natychmiast. Ma to oczywistą zaletę — klienci poznają Twoją markę i produkty (usługi).

Poprawiasz widoczność witryny w wyszukiwarce

Z własnego doświadczenia wiem, że inwestycja w reklamę Google Ads poprawia widoczność strony internetowej również w wynikach organicznych, czyli naturalnych. Ma to związek z tym, że witryna zyskuje popularność. Nawet po zakończeniu płatnej kampanii, ruch jest dużo lepszy, niż przed jej uruchomieniem.

Masz kontrolę nad budżetem

To Ty decydujesz, ile chcesz zainwestować w reklamę. Zarówno w przypadku kosztu pojedynczego kliknięcia, jak i całkowitego budżetu.

Zobacz również: Historia pewnego ogona, czyli jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Widzisz realne efekty

System reklamowy Google Ads jest tak przejrzysty, że dokładnie wiesz, za co płacisz i czy Ci się to opłaca. Ogromną zaletą jest również to, że na bieżąco możesz  konfigurować kampanię —  wprowadzać zmiany, modyfikować stawki, reklamy, itd.

Możesz podjąć działania remarketingowe

Jeśli klient po wejściu na Twoją stronę nic nie kupił, możesz wyświetlić mu reklamę zarówno z poziomu Google Ads, jak i Facebooka. Oczywiście, jeśli masz zainstalowany na swojej firmowej witrynie odpowiednie kody śledzące. W przypadku Facebooka jest to Piksel. Na pewno zdarzyło Ci się szukać jakiejś rzeczy, a później reklamy dokładnie tego produktu pojawiały się na Facebooku i innych portalach, które oglądałeś. To właśnie jest remarketingTo bardzo dobra strategia, jeśli klient się waha albo coś przeszkodziło mu w zakupie. Najpierw klient trafia do Ciebie po raz pierwszy, jednak nie jest jeszcze gotowy, by podjąć decyzję o zakupie. Możesz wówczas przypomnieć się reklamą na Facebooku (np. z kodem rabatowym) lub reklamą na innych stronach, które odwiedza Twój niedoszły klient.

Interesujący artykuł? Udostępnij go.