Udało się. Twoja strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Co może zdecydować o…
Firma w social media — jak dopasować kanał komunikacji do rodzaju biznesu
Jeśli planujesz założyć firmę lub właśnie ruszyłeś z własnym biznesem, prawdopodobnie zadajesz sobie pytanie: od czego zacząć promocję firmy w internecie. Które media społecznościowe pozwolą dotrzeć do potencjalnych klientów. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci zdecydować, które medium społecznościowe będzie najskuteczniejsze w przypadku Twojej działalności.
Na skróty:
Firma w social media — jak dopasować kanał komunikacji do rodzaju biznesu
Nie musisz być wszędzie
Bądź tam, gdzie są Twoi klienci. Lepiej zbudować zaangażowaną społeczność na jednym z portali społecznościowych, niż stworzyć firmowe konto wszędzie i działać bez większych sukcesów. Co więcej, w przypadku, niektórych biznesów lepiej sprawdzą się mniej popularne social media, takie jak Pinterest, czy Linkedin.
Wybierz media społecznościowe, które znasz
Co z tego, że założysz konto na Twitterze lub Youtube, jeśli nie wiesz jak działać w tego rodzaju kanałach. Kluczem do skutecznej promocji firmy w social media jest znajomość ich specyfiki, czyli po prostu tego, jak działają i jak się w nich komunikować. A co w przypadku, gdy w danym medium społecznościowym udziela się Twoja grupa docelowa, a Ty w ogóle go nie znasz? Zanim założysz konto, na którymś z portali społecznościowych, poświęć trochę czasu, aby się go nauczyć. Podglądaj ulubione marki, załóż konto prywatne i najpierw udzielaj się na nich jako użytkownik.
Zobacz również: 6 narzędzi, dzięki którym Twoja witryna zacznie sprzedawać
Musisz mieć pomysł (strategię)
Social media marketing zaczyna się od pomysłu. Nie chodzi jednak o pomysł na trzy pierwsze posty, czy grafiki, ale na sposób komunikacji w mediach społecznościowych na przestrzeni miesięcy, a nawet lat. Lepiej wyróżnić się na jednym z portali społecznościowym, niż być przeciętnym na dziesięciu.
Zobacz również:Rozpoczynasz promocję firmy na Facebooku? Te błędy zniszczą Twój fanpage już na starcie
….i czas
Na początku wybierz dwa portale społecznościowe. W przypadku większej liczby nie będziesz mieć czasu, aby regularnie umieszczać tam treści, odpowiadać na komentarze itd.
Po prostu wszędzie będziesz, mówiąc potocznie, na pół gwizdka. A przecież nie o to chodzi. Zasada jest taka — jeśli chcesz zbudować zaangażowaną społeczność wokół swojej marki, sam musisz być zaangażowany i systematyczny. Co pomyślą użytkownicy, kiedy nagle, z braku czasu przestaniesz prowadzić swój profil na jednym z portali społecznościowych? Uznają, że prowadziłeś “firmę krzak”, która już nie działa.
Zastanów się, gdzie Twój produkt lub usługa prezentuje się najlepiej
Jeśli prowadzisz butik albo jesteś fotografem, postaw na Instagram. Twoją największą siłą jest przecież obraz! Jeśli jednak Twoja działalność nie dostarcza fajnych fotek, odpuść sobie to medium. Z kolei, jeśli swoje usługi kierujesz do firm, może lepiej skupić swoje działania na Linkedin?
Zobacz również: Jak napisać ofertę na stronę firmową (i nie tylko) – 7 zasad skutecznego tekstu sprzedażowego
Określ cel swojej działalności w konkretnym medium społecznościowym
Zacznij od pytania: w czym ma Ci pomóc profil w danym portalu społecznościowym. Czy chodzi o promocję marki, usprawnienie komunikacji z klientami?
A Ty, w jakich mediach społecznościowych działasz? Dlaczego wybrałeś akurat te?