opinie klientow na stronie internetowej skąd wziąć jak o nie prosic wzor

Opinie klientów na stronie internetowej – dlaczego są takie ważne i jak je otrzymać?

Jeszcze przed stworzeniem firmowej strony zastanawiasz się, jakie zakładki powinny się na niej znaleźć. Do najważniejszych należy zakładka “opinie klientów”, która może przybierać różne formy, np. “ zaufali nam”, “mówią o nas” itp. Dlaczego opinie klientów na stronie internetowej są takie istotne? Po prostu, gdy to inni, a nie Ty mówią dobrze o  firmie, produktach lub usługach, Twoja wiarygodność wzrasta.

Opinie o produkcie — wzór

Opinia powinna być oczywiście szczera, ale nie oszukujmy się — czasem nawet bardzo zadowoleni klienci nie wiedzą co napisać, więc możesz po krótkiej rozmowie na temat ich odczuć, sam stworzyć taką opinię i dać do wglądu klientowi przed publikacją (np. mailowo).

Mimo że każda każdy biznes jest inny, możemy mówić o pewnym schemacie skutecznej opinii na stronę internetową. Oto instrukcja, jak napisać opinię o produkcie:

1. Sytuacja przed skorzystaniem z usługi lub produktu.

Klient opowiada o swoim problemie i poszukiwaniu rozwiązania.

 2. Sytuacja przed zakupem.

To miejsce na wątpliwości i obiekcje, które klient miał przed zakupem, np. ze względu na wcześniejsze negatywne doświadczenia z innymi firmami. Często są one identyczne, do tych, jakie mają osoby, które czytają opinię.

 3. Sytuacja po zastosowaniu produktu lub skorzystaniu z usługi.

W tym miejscu czas na happy and — Twój produkt rozwiązuje problem klienta.

 Dodatkowo, wiarygodność opinii rośnie, jeśli opatrzona jest zdjęciem lub informacjami, które pozwalają zweryfikować jej autentyczność.

Zobacz również: 6 narzędzi, dzięki którym Twoja witryna zacznie sprzedawać

Fałszywe opinie na stronie internetową — nie tędy droga

zlecenie fajkowe opinie negatywne konsekwencje
Wielu przedsiębiorców kupuje sobie pozytywne opinie.

Absolutnie nie płać za tzw. fake’owe opinie, bo może skończyć się to tak:

fake'owa opinia przykład
Przykład opinii na zamówienie.

Jak poprosić klienta o opinię na stronę

Prawda jest taka, że niezadowolony klient zawsze podzieli się swoją opinią. Za to usatysfakcjonowany konsument bardzo rzadko znajduje czas, aby wyrazić swoje uznanie lub po prostu, napisać kilka miłych słów. Najlepszym sposobem jest nagrodzenie aktywnego klienta, np. rabatem na kolejne zakupy. Pamiętaj jednak, aby ograniczyć czasowo, tai rabat, dzięki temu klient nie będzie odkładał na później podzielenia się swoją opinią. Informację o tym możesz dodać jako ulotkę dołączoną do produktu lub wysłać prośbę drogą mailową. Spraw, aby Twój klient poczuł, że jego opinia jest dla Ciebie ważna. Pytaj zatem swoich klientów o zdanie za pośrednictwem mediów społecznościowych, np. kiedy zastanawiasz się nad projektem nowego opakowania, pozwól, aby zdecydowała Twoja facebookowa społeczność.

Zobacz również:Jak napisać ofertę na stronę firmową (i nie tylko)- 7 zasad skutecznego tekstu sprzedażowego

A co jeśli dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze żadnych opinii klientów

Przypomnij sobie, czy kiedyś  pomogłeś znajomemu. Może podarował mu swój produkt, a on faktycznie używa go do dziś? Poproś go o opinię! Jeśli jesteś dietetykiem, trenerem, stwórz plan żywieniowy za darmo, dla pierwszych 3 osób, które napiszą do Ciebie na Facebooku, w zamian prosząc o opinię i zdjęcie przed i po kuracji.

Dobrym sposobem na zdobycie opinii,  jest również  nawiązanie współpracy z fundacjami. Z jednej strony możesz pomóc, z drugiej — rekomendacje od organizacji tego typu budzą zaufanie.

Rekomendacje na Facebooku to nie wszystko

Pamiętaj, że nie każdy użytkownik trafia na Twoją firmową witrynę z Facebooka. Dlatego pamiętaj o tym, aby opinie klientów znalazły się również na stronie internetowej. Mogą być to te same recenzje, przedstawione w innej formie. Nie zawsze musisz też tworzyć osobną zakładkę z opiniami. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie opinii na stronie głównej, tak, aby od razu rzucały się w oczy albo na podstronie konkretnego produktu.

Zobacz również:Tarcza antykryzysowa — jak złożyć wniosek o zwolnienie ze składek ZUS

Interesujący artykuł? Udostępnij go.