Być może zauważyłeś/aś, że ostatnio wiele kont na Instagramie straciło followersów. Dlaczego? Z wtorku na…
Firmowy blog – dlaczego warto go prowadzić i jak robić to dobrze
W dzisiejszym artykule opowiem Ci o korzyściach, jakie daje prowadzenie firmowego bloga i o tym, jak taki firmowy blog prowadzić.
Na skróty:
Blog — historia w pigułce
Być może pamiętasz pierwsze blogi internetowe. Była to forma internetowego pamiętnika dla nastolatek. Sama zaczęłam taki prowadzić, jakieś 17 lat temu. Na szczęście, dla mnie i jego czytelników, blog ten już nie istnieje. 😉 Z czasem jego funkcja się zmieniła. Internetowe dzienniki zaczęli prowadzić politycy i ludzie kultury, a także specjaliści z różnych dziedzin Obecnie możemy traktować blog jako element komunikacji marketingowej.
Dlaczego warto prowadzić firmowy blog ?
Oto tylko niektóre cele i zalety firmowego bloga:
- Prowadzenie bloga oznacza, że systematycznie dodajesz treści do swojej firmowej strony internetowej, co wpływa pozytywnie na widoczność (pozycję) witryny w wyszukiwarce, czyli wspiera SEO
- Na blogu możesz opowiedzieć i pokazać, jak działa Twój produkt. Mam tu na myśli również jego nietypowe zastosowanie lub bardzo popularne instrukcje „krok po kroku”.
- Firmowy blog to miejsce, gdzie możesz poruszać tematy, które będą odpowiedzią na pytania i problemy klientów oraz inne informacje, których z jakiś przyczyn nie ma w ofercie
- Linki do artykułów możesz udostępniać na Facebooku. Dzięki temu masz gotowy materiał na post.
- Dzięki możliwości dodawania komentarzy, blog pozwala na dialog z klientami. Chociaż w tym względzie zdecydowanie wygrywa Facebook.
Firmowy blog — jak go prowadzić
Nie próbuj sprzedawać na firmowym blogu. Ta sekcja na Twojej stronie ma pokazać Twój produkt w naturalnym, “codziennym” kontekście. Oczywiście, możesz podlinkowywać w takim wpisie produkty. Jeśli piszesz, np. o dziecięcych czapeczkach na zimę, fraza może być równocześnie linkiem do tejże kategorii w Twoim sklepie. Teksty na Twoim blogu, nie muszą się ograniczać do własnych produktów i propozycji ich zastosowania. W ten sposób szybko skończą Ci się pomysły. Dobrym pomysłem będzie pisanie również o rzeczach, które interesują Twoją grupę docelową, a które w jakiś sposób łączą się z Twoją branżą i biznesem.
Zobacz również: Rozpoczynasz promocję firmy na Facebooku? Te błędy zniszczą Twój fanpage już na starcie
Firmowy blog — skąd brać pomysły na tematy
Pierwszy bardzo prosty sposób, który Ci polecam to wpisanie w wyszukiwarkę nazwę produktu, który sprzedajesz. Po wpisaniu pierwszych słów, wyszukiwarka sama podpowie Ci, czego ludzie najczęściej szukają. Na samym dole wyników wyszukiwania znajdziesz sekcję “podobne wyszukiwania”. Te informacja jest również dobrą podpowiedzą. Możesz także skorzystać z bardzo przydatnego narzędzia o nazwie Answer The Public. Kiedy wpiszesz daną frazę, pojawi się lista najczęstszych zapytań, zawierających tę właśnie frazę. Pamiętaj o zmianie języka na polski. Źródłem inspiracji są oczywiście sami klienci i społeczność na Facebooku. Jeśli jakieś pytanie pojawia się w komentarzach, wiadomościach na Messengerze, czy e-mailach, masz już gotowy pomysł na artykuł.
Firmowy blog — gdzie założyć
Blog firmowy powinien być częścią Twojej firmowej witryny. Oznacza to, że ma się znajdować w tej samej domenie i hostingu. Wiele firm oferuje funkcję prowadzenia bloga. Najpopularniejszym tego typu systemem zarządzania treścią jest WordPress. Przykładem bloga zbudowanym na WordPressie, jest strona, na której jesteś w tej chwili. 😉 Sprawdź po prostu, który hosting oferuje tę usługę.
Zobacz również: Jak wygenerować ruch i sprzedaż w nowej witrynie
Blog firmowy — przykłady
Blog może być elementem szerszej kampanii marketingowej. Tak jest w przypadku supermarketu Lidl i kampanii Kuchnia Lidla. Firmowy blog jest prowadzony naprawdę ciekawie. Nie da się ukryć, że jeśli robimy zakupy, prędzej czy później będziemy chcieli coś ugotować! Jest to więc przykład contentu atrakcyjnego dla grupy docelowej.
Innym przykładem jest niszowa, marka – Bobomio. Jest to sklep z ubrankami i różnorodnymi akcesoriami dla dzieci. Artykuły mają więc charakter poradnikowy — obok ogólnych rad, pojawiają się również informacje o najnowszych produktach. Jak widać, blog Bobomio wspiera też pozycjonowanie strony sklepu w wynikach wyszukiwania.
Masz już pomysł na swojego firmowego bloga? A może już go prowadzisz? Koniecznie, daj znać w komentarzu. 😉 Mam nadzieję, że moje porady będą dla Ciebie inspiracją.