Wyobraź sobie, że z kimś rozmawiasz, próbujesz go do czegoś przekonać. Mówisz o korzyściach danego…
To koniec Współczynnika trafności, co go zastąpi?
System reklamowy Facebooka nieustannie się zmienia. Kilka dni temu Mark Zuckerberg wywołał spore zamieszanie, gdy okazało się, że z kont reklamodawców zniknął jeden z kluczowych czynników rankingowych reklamy. Mowa o Współczynniku Trafności. Co pojawi się w zamian?
Współczynnik trafności — co to jest
Współczynnik Trafności to wskaźnik, który pokazywał, jak Facebook ocenia Twoją reklamę. Ocena była wyrażona liczbami od 1 do 10, gdzie 10 oznaczało najwyższą notę. Problem zaczynał się, gdy ocena była niższa niż 5. Współczynnik Trafności pokazywał się po 500 wyświetleniach. Dzięki temu mogłeś sprawdzić, czy wyniki, jakie osiąga Twoja reklama są dobre. Wskaźnik ten ulegał zmianie, ponieważ był uzależniony od kliknięć. Warto pamiętać jednak, że Współczynnik trafności nigdy nie był wyrocznią. W niektórych branżach wysoka ocena reklamy, nie przekłada się na konwersję, np. sprzedaż. Wskaźnik ten był pomocny dla reklamodawców, którzy operowali małym budżetem i dla tych, którym zależało na dużych zasięgach.
Zobacz również: Posty na Facebooku – jakich wpisów nie opłaca się już publikować
Koniec Współczynnika trafności — co dalej
Facebook nie lubi próżni. Zamiast jednego wskaźnika pojawiły się aż 3:
- Jakość reklamy (Quality Ranking) — czy użytkownicy zatrzymują na niej uwagę, jak jest przez nich postrzegana
- Zaangażowanie pod reklamą (Engageement Rate Ranking) — w tym przypadku chodzi o kliknięcia w link, reakcje, komentarze i udostępnienia
- Konwersja (Coversion Rate Ranking) —porównanie z reklamami, które mają tę samą grupę docelową oraz cel
W każdym przypadku, otrzymasz informację zwrotną, czy Twoja reklama jest powyżej, czy poniżej średniej. Nowe wskaźniki będą wprowadzanie stopniowo. Być może na Twoim koncie reklamowym jeszcze ich nie ma.
Daj znać w komentarzu, jak oceniasz tę zmianę i czy nowe wskaźniki pojawiły się już na Twoim koncie Facebook Ads.