Facebooku udostępnił użytkownikom system reklamowy, który umożliwia płatną promocję na tym portalu. Wiele osób zastanawia…
Jak skontaktować się z Facebookiem w 2024 roku?
Jak skontaktować się z Facebookiem? – to pytanie zadaje sobie każdy, kiedy pojawiają się problemy. Mogą one dotyczyć odrzuconej reklamy lub płatności, blokady konta reklamowego, a nawet całego Menedżera Firmy. Kto i jak może skontaktować się z supportem FB? Które kanały są nieskuteczne i dlaczego? Od czego zależy forma kontaktu – Facebook Support Mail lub Facebook Support Chat? Jak napisać mail do Facebooka, aby był skuteczny?
Na skróty:
Facebook Polska kontakt
Na Facebooku jest co najmniej kilka miejsc, w których możesz coś zgłosić. Celowo wspominam o zgłoszeniu, a nie o kontakcie jako takim. Na przykład klikając w swoje zdjęcie profilowe i rozwijając je, zobaczysz sekcję “Pomoc i wsparcie”.
-
Zgłoś problem
W sekcji “Zgłoś problem” możesz zgłosić błąd, jeśli na przykład coś nie działa na FB lub jest niedostępne. Nie oczekuj jednak odpowiedzi na takie zgłoszenia, ponieważ dla pracowników Facebooka ma ono charakter wyłącznie informacyjny. Dzięki niemu mogą wyeliminować błąd, który dotyczy całej społeczności, ale nie mają obowiązku odpowiadać na Twoje zgłoszenie.
-
Skrzynka odbiorcza Panelu pomocy
Podobnie jest w przypadku Skrzynki odbiorczej Panelu pomocy. W tym miejscu wprawdzie otrzymasz odpowiedź, ale będzie ona dotyczyła raczej materiałów, reklam, profili, które zgłosiłeś, bo na przykład były wulgarne czy w inny sposób łamały standardy społeczności. Wyjątek stanowi tutaj sytuacja, gdy masz problem z weryfikacją metody płatności na koncie reklamowym. Wtedy zarówno na mail, jak i na skrzynkę Panelu pomocy, przyjdzie powiadomienie o wyniku weryfikacji płatności. Sęk w tym, że choć możesz tutaj odpisać, nie ma możliwości zapoczątkowania dyskusji w tym miejscu. Jedyną szansą, by pracownicy FB zajęli się Twoją sprawą, jest kontakt z Facebook Support. Niestety, nie każdy ma taką możliwość. Od czego to zależy?
Kto i jak może skontaktować się z Facebookiem
Możliwość kontaktu z supportem Facebooka mają wyłącznie reklamodawcy, czyli osoby, które mają swój fanpage i korzystają z FB Ads, czyli reklamy na Facebooku. Jeśli nie prowadzisz kampanii na Facebooku, a masz problem z osobistym profilem, nie będziesz miał możliwości kontaktu z supportem. Facebook Support z założenia powstał z myślą o klientach biznesowych, czyli takich, którzy wydają pieniądze na reklamę, na Facebooku. Jeśli działasz na FB z poziomu prywatnego konta reklamowego (takiego z imieniem i nazwiskiem), najprawdopodobniej nie będziesz mieć dostępu do supportu. Co ciekawe, forma kontaktu z Facebookiem nie zawsze jest taka sama. Podczas gdy niektórzy reklamodawcy mogą jedynie wysłać zgłoszenie przez formularz i czekać na kontakt mailowy od konsultanta, inni mają możliwość opisania swojego problemu konsultantowi Facebook Support na chacie w Messengerze. Bazując na własnym doświadczeniu, podejrzewam, że formy kontaktu zależą od problemu, jaki się zgłasza, stażu reklamodawcy, wcześniejszych zgłoszeń lub liczby obsługiwanych kont reklamowych. Oczywiście są to jedynie moje przypuszczenia.
Facebook Support – jakie problemy można zgłaszać
Facebook Support przyjmuje zgłoszenia związane z zasobami reklamowymi, takimi jak fanpage, konto reklamowe, Menedżer Firmy. Jak już wspominałam, mogą one dotyczyć problemów z płatnością, wszelkiego typu blokad nałożonych na te zasoby, odrzuconej reklamy lub wyłamania na firmowe konto.
Jak skontaktować się z Facebookiem?
- Kliknij w swoje zdjęcie profilowe (ikonka w prawym górnym rogu).
- Wybierz “Pomoc i wsparcie”, a następnie “Centrum pomocy”.
- Zjedź na sam dół i wybierz “Odwiedź centrum pomocy”.
- Zjedź na dół do “Znajdź odpowiedzi lub skontaktuj się z działem pomocy”.
- Kliknij “Rozpocznij”.
- Zjedź na dół do “Nadal potrzebujesz pomocy”.
- Kliknij przycisk “Skontaktuj się z działem pomocy”.
Jak skontaktować się z Facebook Support? Dla ułatwienia podaję bezpośredni link: https://www.facebook.com/business-support-home/?source=business_help_center_support
Jak napisać o pomoc do Facebooka?
Jak zgłosić problem z kontem Facebook? Na tym etapie zobaczysz zasoby (np. konto reklamowe), z którym jest problem. Jeśli nie widzisz go na liście, kliknij „Inny problem”.
Pojawi się lista sugerowanych problemów. Czasem po wyborze któregoś, zamiast formularza kontaktowego, pojawia się sugestia (instrukcja), jak rozwiązać ten problem. Niezależnie od rodzaju problemu, możesz wybrać po prostu „Inny problem”. Uwaga! Na tym etapie widok i poszczególne kroki mogą się nieco różnić.
Wówczas pojawi się ponownie lista zasobów reklamowych (np. kont reklamowych, fanpage’y), do których masz dostęp. Wybierz ten, którego dotyczy problem. Prawdopodobnie znów pojawi się lista sugerowanych problemów oraz sugestie ich rozwiązania. Najlepiej znów wybierz „Inny problem”, a następnie „Skontaktuj się z działem pomocy”.
Teraz wreszcie zobaczysz formularz kontaktowy, z opcją „rozpocznij czat” lub „Wyślij”. Jeśli będzie to pierwsza opcja, zostaniesz przekierowany do Messengera z polskojęzycznym konsultantem (Facebook support Chat). W drugim przypadku wyślesz wiadomość, a odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin na podany przez Ciebie mail (Facebook Support Mail). Dalszy kontakt będzie najprawdopodobniej odbywać się tą drogą. Może się również zdarzyć, że konsultant Facebooka do Ciebie zadzwoni (na telefonie zobaczysz wtedy „Facebook Support”. Odbierz, koniecznie bo nie można odzwonić. 🙂
Jak napisać mail do Facebooka?
- Dokładnie opisz problem.
- Dodaj zrzuty ekranu, obrazujące problem, a nawet nagranie ekranu.
- Jeśli problem dotyczy tych zasobów podaj identyfikator Menażera Firmy (Znajdziesz go w „Ustawieniach firmowych”->|”Informacje o firmie”) oraz identyfikator konta reklamowego (jest w nazwie konta reklamowego lub na końcu linka, kiedy wchodzisz na konto reklamowe).
- Jeśli problem dotyczy płatności, dodaj ostatnią fakturę z Facebooka, podaj również 4 pierwsze i 4 ostatnie numery karty kredytowej podpiętej do konta reklamowego.
- Jeśli problem dotyczy reklamy podaj identyfikator Menadżera Firmy, konta reklamowego oraz identyfikator problematycznej reklamy (żeby go znaleźć wejdź w tą reklamę, a następnie kliknij 3 kropki w prawym górnym rogu).
Co jeszcze warto wiedzieć? Jak napisać mail do Facebooka? Jak już wspominałam, jak najdokładniej opisz problem. Uwaga! Jeśli problem dotyczy blokady konta odrzuconej reklamy, sprawdź, czy nie łamie ona standardów społeczności lub czy nie jest to reklama specjalnej kategorii (kredyt, kwestie społeczne, zatrudnienie, polityka). Wówczas musisz przejść dodatkową weryfikację. Bez niej, każda reklama będzie odrzucona. Znając standardy i zasady, możesz argumentować, przekonać konsultanta, że ograniczenia zostały nałożone niesłusznie. Pamiętaj również, by w zgłoszeni podać prawidłowe dane kontaktowe (mail, telefon). Ile czeka się na odpowiedź od Facebooka? 24-48h, choć rozwiązanie problemu może potrwać dużej. Priorytetem są bowiem klienci biznesowi, którzy mają przyznanego indywidualnego konsultanta. Dzieje się tak, jeśli wydajesz na FB Ads spory budżet (co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych).
Facebook Support – co zrobić, gdy nie rozwiązał Twojego problemu
Próbuj do skutki. Jeśli sprawa się ciągnie, pisz maile, poproś o aktualizację. Podkreśl, że zależy Ci na czasie, a FB Ads to ważny element Twojego biznesu. W ostateczności, niech Ty lub inny administrator utworzy kolejne zgłoszenie. Weź pod uwagę, że po drugiej stronie są różni konsultanci, z większą wiedzą, mniej lub bardziej zaangażowani. Jest szansa, że w końcu, ktoś z Facebook Support Ci pomoże. Nie otwieraj jednak kilkunastu zgłoszeń, bo to może wszystko opóźnić.
Miej jednak na uwadze, że nie każdy problem uda się rozwiązać. Jeśli na przykład nieświadomie łamałeś zasady FB i Twoje konto reklamowe zostało zablokowane, może już nie udać się go odblokować.
Jak skontaktować się z Facebookiem? – częste pytania i mity
Jak skontaktować się z Facebookiem bez konta?
Bez konta nie da się skontaktować z Faceookiem. Jeśli utraciłeś dostęp do konta lub ktoś się na nie włamał, skorzystaj z tej drogi: https://pl-pl.facebook.com/help/105487009541643 lub poproś kogoś, kto jest reklamodawcą, by wysłał zgłoszenie w Twoim imieniu (ze swojego konta, podając jednak w formularzu kontaktowym mail i telefon do Ciebie.
Jak skontaktować się telefonicznie z Facebookiem (Facebook kontakt telefon)?
Czy FB ma infolinię? Nie możesz po prostu zadzwonić do konsultanta z supportu. Po wypełnieniu formularza kontaktowego, w którym podajesz swój mail i telefon, konsultant może zadzwonić do Ciebie. Nie działa to jednak w drugą stronę. Jeśli nie obierzesz połączenia, nie będziesz mógł również odzwonić.
Jaki jest e-mail do Facebooka (Facebook kontakt mail)
Nie ma bezpośredniego maila do FB. Możesz jedynie wypełnić formularz kontaktowy. Kolejny ruch należy do konsultanta z FB. Kiedy otrzymasz mail od niego, wówczas będziesz mógł odpisać.
Fałszywe powiadomienia oraz maile
Oszuści podszywają się pod Facebook Support, chcąc wyłudzić Twoje dane i przejąć konto. Nie klikaj pochopnie w żadne linki. Sprawdź, z jakiej domeny przyszedł mail. Hakerzy często wysyłają e-maile z domeny outlook.com, a jedyna prawdziwa to facebook.com. Wspominają o tym, że jeśli nie klikniesz w link, konto zostanie zablokowane za 24-48h Support FB nigdy sam się z Tobą nie kontaktuje. Nie uprzedza o blokadzie. Jeśli coś jest faktycznie nie tak, blokadę zobaczysz na poziomie danego zasobu, np. konta reklamowego lub w sekcji „Jakość konta”. Facebook Support nigdy nie informuje o problemach, wspominając o Twoim fanpage’u w poście. Jest to fanpage, który założyli oszuści i nazwali go tak, by do złudzenia przypominał support. Pamiętaj, Centrum Pomocy Facebooka nie ma swojego fanpage’a.
Zapisz się do newslettera, a co miesiąc otrzymasz sporą dawkę wiedzy marketingowej, dzięki której rozwiniesz swój biznes. |