Nowe cele reklamowe na Facebooku — sprawdź, co się zmieniło

Jeśli prowadzisz firmowy fanpage, na pewno zauważyłeś, że od niedawna dostępny jest nowy widok. To jednak nie jedyne zmiany, jakie zafundował nam Mark Zuckerberg. Od kilku miesięcy wprowadzane są także nowe cele reklamowe. Co właściwie się zmieniło? Jak wybrać cel reklamowy na Facebooku po tych zmianach? 

Nowe vs. stare cele kampanii reklamowej na Facebooku

Wcześniej na FB do wyboru było aż 12 celów reklamowych. Niestety, bez znajomości zasad działania algorytmu Facebooka, przedsiębiorcy czy początkującemu reklamodawcy trudno było dopasować cel reklamowy do tego rzeczywistego. Przykład? Wybór celu “Ruch”, podczas gdy oczekujesz sprzedaży. Przyznam, że wcale mnie to nie dziwi, bo poprzednie nazwy celów reklamowych, wcale nie ułatwiały zadania. Skąd mogłeś wiedzieć, że to właśnie pod celem “Konwersa” kryją się cele stricte sprzedażowe? A cel “Ruch” nie przyniesie Ci nic oprócz wizyt na stronie internetowej. Dlaczego tak jest? Jak działają cele reklamowe na Facebooku?

 

Poprzednie cele kampanii reklamowej na Facebooku
Poprzednie cele reklamowe na Facebooku

Cele reklamowe na Facebooku są  wskazówką dla algorytmu, jakim użytkownikom ma on wyświetlać reklamę. Przykładowo, wybierając cel “Aktywność” dotrzesz do osób, które chętnie reagują na posty, np. zostawiają reakcję albo komentarz, ale niekoniecznie przejdą na stronę, wyślą zapytanie lub coś od Ciebie kupią. Z kolei, decydując się na cel “Ruch”, możesz liczyć na tanie kliknięcia w link i/lub wyświetlenia strony internetowej. Nie nastawiaj się jednak na sprzedaż lub zapytania. Dzieje się tak, bo algorytm Facebooka chce pozyskać aktywność lub ruch,  jak najniższym kosztem, a to często przekłada się na jego niską jakość. Jeszcze gorzej jest w przypadku celu “Rozpoznawalność” Chociaż jest najtańszy, tzn. gwarantuje duże zasięgi za niewielką kwotę, na tym jego zadanie się kończy. Nie zagwarantuje Ci on ani reakcji, ani ruchu, ani tym bardziej sprzedaży czy zapytań od potencjalnych klientów.  A jeśli już się pojawią, będą drogie.

Jakie są cele reklamowe na Facebooku po zmianach?

 Nowe cele reklamowe na Facebooku to:

  • Rozpoznawalność,
  • Ruch,
  • Aktywność,
  • Kontakty,
  • Promocja aplikacji,
  • Sprzedaż.
Nowe cele reklamowe na Facebooku
Nowe cele reklamowe na Facebooku

Co właściwie się zmieniło? Moim zdaniem nowe cele reklamowe są bardziej zrozumiałe i bliższe realnym celom biznesowym. Jak widzisz,  jest ich mniej, bo zaledwie 6. Nie oznacza to jednak, że masz mniejsze możliwości. Po najechaniu na nazwę konkretnego celu, dowiesz się, na jaką aktywność użytkownika możesz liczyć oraz gdzie możesz odesłać użytkownika w ramach tego celu.

 

Cele reklamowe na Facebooku a ustawienia w Zestawie reklam

 

Największe zmiany dotyczą ustawień  Zestawu reklam, czyli etapu, na którym określasz grupę docelową (to, komu reklama ma się wyświetlać). W przypadku nowych celów reklamowych w Zestawie reklam ustawiasz dodatkowo (w zależności od wybranego celu):

  • lokalizację konwersji, np. strona internetowa, komunikatory, strona na FB, czyli fanpage, formularz błyskawiczny na FB, połączenia,
  • rodzaj zdarzenia, czyli pożądana aktywność użytkownika, np. zakup, przesłanie zgłoszenia, kontakt,
  • typ aktywności, np. wyświetlenie filmu, aktywność dotycząca posta, reakcja na wydarzenie. 

Reasumując, to właśnie na etapie Zestawu reklam wybierasz miejsce konwersji (gdzie użytkownik ma przejść z reklamy) i typ aktywności (rodzaj działania, które użytkownik ma wykonać).

Cele reklamowe na Facebooku — przykłady 

Jak wybrać cel reklamowy na Facebooku po zmianach? Prześledźmy to konkretnych przykładach 

Jak uruchomić kampanię na polubienia strony (fanpage’a)?

  1. Wybierz cel “Aktywność”.
  2. Lokalizacja konwersji: “Strona na Facebooku”.
  3. Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy: “Polubienia strony” (ustawienie domyślne).

Jak ustawić kampanię na obejrzenie wideo (filmu)?

  1. Wybierz cel “Aktywność” lub “Rozpoznawalność”.
  2. Zaznacz “Reklamę” jako lokalizację konwersji.
  3. Ustaw typ aktywności “Obejrzenie aktywności”.

Jak ustawić kampanię na reakcję pod postem lub reakcję na wydarzenie?

  1. Wybierz cel “Aktywność”.
  2. Zaznacz “Reklama” w typie lokalizacji.
  3. Jako typ aktywności wybierz odpowiednio “Aktywność dotyczącą posta” lub “Reakcję na wydarzenie”.

W jakich celach reklamowych są dostępne konwersje? 

Jeśli spojrzysz na zrzut ekranu ze starymi celami reklamowymi, zobaczysz, że do tej pory „Konwersja” była osobnym celem reklamowym. Wcześniej był to  jedyny sensowny wybór, jeśli zależało Ci na sprzedaży albo na pozyskaniu kontaktu przez formularz na stronie internetowej. Po zmianach, w celach reklamowych na Facebooku, możesz ustawić kampanię na konwersję, wybierając:

  1. Cel reklamowy: “Sprzedaż”, “Kontakt”, “Aktywność”.
  2. Typ lokalizacji: “witryna internetowa”.
  3. Zdarzenia konwersji (czyli aktywność, na której Ci zależy). Uwaga! Wcześniej takie zdarzenie musisz skonfigurować na stronie internetowej.

Jaki cel reklamowy wybrać, jeśli chcę zbierać leady (dane kontaktowe do potencjalnych klientów) lub zapisy do newslettera?

W tym przypadku masz kilka możliwości. Jeśli chcesz zbierać dane kontaktowe przez formularz na stronie internetowej:

  1. Wybierz cel: “Kontakt” (rekomendowany) lub “Aktywność”.
  2. Lokalizację konwersji: witryna internetowa .
  3. Zdarzenie konwersji np. “Kontakt”: wcześniej skonfigurowane zdarzenie na stronie z podziękowaniem albo dodane do przycisku “Wyślij”.

 Uwaga! Możesz również zbierać dane potencjalnych klientów, nie odsyłając ich poza Facebooka. Wystarczy, że w “Lokalizacji konwersji” wybierasz “Formularz błyskawiczny,  “Messenger” lub “Komunikatory”  (ta ostatnia opcja jest dostępna w celu “Aktywność”).

Jaki cel reklamowy na Facebooku wybrać, jeśli mam sklep internetowy lub sprzedaję 1 konkretny produkt/usługę?

Rekomenduję cel reklamowy “Sprzedaż”. W przypadku branży e-commerce, możesz dodatkowo stworzyć półautomatyczne reklamy, tzw. sprzedaż z katalogu. Katalog ten tworzy się na podstawie pliku produktowego. Jeśli masz sklep na jednym z popularnych systemów, np. Woocommerce, PrestaShop, Magento lub Shoper, możesz wygenerować taki plik automatycznie dzięki modułowi lub wtyczce. Zanim uruchomisz swoją pierwszą kampanię, zadbaj o oprawną implementację zdarzeń konwersji na stronie sklepu, czyli aktywności takich, jak np. wyświetlenie zawartości (czyli karty produktowej), dodaj do koszyka, przejście do kasy, czy zakup. Be tego nie będziesz mógł mierzyć skuteczności takiej kampanii ani jej optymalizować, by uzyskać lepsze wyniki. Jeśli natomiast sprzedajesz 1 konkretny produkt, wybierz cel „Sprzedaż” (dawny cel „Konwersja”).

Wybrałem cel reklamowy “Ruch”, koszt wyświetlenia strony jest niski, ale nie ma sprzedaży/zapytań. Dlaczego? 

Cel “Ruch” to wskazówka dla algorytmu Facebooka, że chcesz sprowadzić na stronę internetową, jak najwięcej osób, jak najniższym kosztem. Algorytm właśnie takich użytkowników będzie szukał. Nie będą oni nastawieni na jakąkolwiek akcję na stronie (zakup, zapytanie). Bardzo często jest to ruch niskiej jakości (chociaż nie zawsze). Cel ten warto przetestować, jeśli np. prowadzisz na swojej stronie blog i chcesz, dzięki niemu pozyskać ruch, promując konkretne artykuły. Jeśli zależy Ci na sprzedaży lub na kontaktach, wybierz cel reklamowy o takiej samej nazwie.

Cele kampanii — Facebook stawia na zmiany 

Być może na Twoim koncie reklamowym nie pojawiły się jeszcze nowe cele, ale to tylko kwestia czasu. Działając na Facebooku, musisz przyzwyczaić się do ciągłych zmian. Niektóre z nich są reakcją na zaostrzającą się politykę prywatności i pożegnanie ciasteczek, inne są czysto “kosmetyczne” i mają ułatwić reklamodawcom korzystanie z Menedżera reklam. W mojej opinii skondensowane cele reklamowe na Facebooku należą do tej drugiej grupy.   A co Ty o tym sądzisz? Czy teraz łatwiej ustawia Ci się kampanie na Facebooku? Daj znać w komentarzu. Chętnie poznam Twoje zdanie. 🙂

Zapisz się do newslettera, a co miesiąc otrzymasz sporą dawkę wiedzy marketingowej, dzięki której rozwiniesz swój biznes.

    Interesujący artykuł? Udostępnij go.