Zastanawiałeś się kiedyś, jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku? Jak znaleźć post sponsorowany na Facebooku?…
Rabat na Facebooku lub w Google Ads — jak go ustawić?
Rabaty są narzędziem, które pozwala przyciągnąć klientów. Działają świetnie zarówno w sprzedaży tradycyjnej, jak i online. Dlatego takiej możliwości nie mogło zabraknąć w najpopularniejszych systemach reklamowych — Google i Facebook Ads. W dzisiejszym artykule pokażę Ci, krok po kroku, jak ustawić rabaty na Facebooku oraz w kampanii Google Ads.
Na skróty:
Kupony rabatowe na Facebooku — jak je ustawić?
Żeby ustawić rabat w reklamie na Facebooku, wejdź do Menadżera reklam (bezpośredni link tutaj). Ustawienie oferty rabatowej na Facebooku jest bardzo proste, ale wcześniej mogłeś nie zauważyć tej opcji. Kryje się bowiem w zakładce “Oferta”, w celu reklamowym “Ruch”.
Domyślnie jest nieaktywna, więc musisz ją włączyć. 😉 A następnie kliknąć w “Utwórz ofertę”.
W okienku, które się pojawi, uzupełnij niezbędne polna:
- tytuł oferty,
- szczegóły,
- datę i godzinę zakończenia promocji,
- miejsce, w którym można skorzystać z oferty,
- typ kodu promocyjnego.
Jak się domyślasz, kod będzie można wykorzystać w sklepie stacjonarnym, online albo i tu, i tu. Wybór należy do Ciebie. Podobnie jest w przypadku rodzaju kodu. Może to być jedno uniwersalne hasło (wielokrotnego użytku) lub unikalny, jednorazowy kod. W tym drugim przypadku wystarczy przesłać listę takich kodów w pliku CSV. Teraz możesz utworzyć swoją promocję. To wszystko.
Kupony rabatowe na Facebooku — jak to działa i dlaczego warto?
Kiedy ustawisz “Ofertę”, użytkownik nie zostanie przekierowany na stronę WWW. Otworzy się strona z ofertą, ale na Facebooku. Użytkownik będzie mógł skorzystać z niej od razu albo zapisać na później. Co ciekawe, kiedy potencjalny klient będzie zwlekał otrzyma powiadomienie na Facebooku, a także na e-maila.
Żaden inny cel reklamowy na Facebooku nie daje takiej możliwości.
Chociażby dlatego warto wypróbować tę opcję. Jeśli okażę się zbyt skomplikowana dla Twoich klientów, zawsze możesz wrócić do tradycyjnej metody. Po prostu umieścić kod rabatowy w treści reklamy (z dowolnym celem).
Przetestuj, co będzie działo u Ciebie lepiej.
Rozszerzenie promocji, czyli kody rabatowe Google Ads
Kupony rabatowe można zaproponować również w kampanii Google Ads. Jest to tzw. Rozszerzenie promocji. Informacja o promocji wyświetla się przy danej reklamie i może zachęcić do kliknięcia akurat w Twoją. Zwiększając tym samym jej CTR (współczynnik kliknięć do wyświetleń), bez zwiększania budżetu czy maksymalnego CPC (maksymalnej kwoty, którą chcesz zapłacić za pojedyncze kliknięcie).
Rozszerzenie promocji Google Ads — jak je ustawić?
- Zaloguj się na swoje konto Google Ads.
- Kliknij w ”Reklamy i rozszerzenia”.
- Kliknij ikonę plusa, a następnie w “Rozszerzenie promocji”.
- Wybierz poziom, na którym ma się wyświetlać rozszerzenie (konto, kampania czy grupa reklam).
- Określ:
- rodzaj rabatu (procentowy lub kwotowy),
- usługę lub produkt, objęty promocją.
- czas obowiązywania promocji,
- końcówkę URL,
- okazję, np. Boże Narodzenie (opcjonalnie),
- szczegóły promocji: kod rabatowy, zniżka po wydaniu pewnej kwoty itd.,
- harmonogram i rodzaj urządzeń (ustawienia zaawansowane).
A tak wygładza reklama tekstowa z Rozszerzeniem promocji Google Ads (podgląd z poziomu konta):
Rozszerzenie promocji możesz dodać w trakcie tworzenia nowej kampanii lub do już istniejącej (kampanii reklamy), a nawet na poziomie konta.
Kupony rabatowe na Facebooku i w Google Ads — kiedy warto je stosować?
To zależy, na jak duży rabat ostatecznie możesz sobie pozwolić. Strategie są dwie. Oferujesz mniejszy rabat dla nowych osób (takich, które po raz pierwszy weszły na stronę) i większy, dla niezdecydowanych użytkowników. Takich, którzy byli na stronie, ale jeszcze nie skorzystali z oferty. Drugi wariant to rabat wyłącznie dla grupy remarketingowej (czyli tych niezdecydowanych). Nie na odwrót. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Jeśli na starcie zaproponujesz maksymalną zniżkę, nie będziesz miał jak zachęcić do powrotu i zakupu niezdecydowanych użytkowników. A kiedy warto zaoferować naprawdę duży rabat (nawet do 50%)? Na Black Friday, czy z okazji poświątecznych wyprzedaży. Obniżaj z głową. Jak? Tylko niektóre produkty/ usługi (uwzględniając ich marżowość), zestawy (grupy) produktów lub pakiety usług. Rabat może być również nagrodą dla obecnych klientów i sposobem na to, by zaktywować dawnych. Pamiętaj, by ograniczyć czasowo taką promocję.
Życzę Ci owocnych kampanii i do przeczytania. 🙂